Jump to content

Maxitreff på Vestlandet


Festina_Lente

Recommended Posts

Vurderer å lage til et treff for Maxibåter i Mai-juni på Vestlandet. Da tenker jeg på kult-båtene som Pelle Petterson slo igjennom med fra og med Maxi 68, via 77, 84, 87, 95, 108, 120, 130 og 140. Ikke håp om så mange 140'er da, tror det ble bygget bare noen få, men vi har da en 120 på Askøy, og noen 108'er og flust opp av de andre. Tenkte å kjøre tema hvordan seile din Maxi, og få tak i en autoritet til å lære oss å sette opp riggen. Videre en uformell regatta for alle (også de uten LYS-bevis) og ikke minst - en skikkelig fotosession og litt avis/ Seilbåtblad. Slike events gjør seg jo veldig bra i den kulørte presse. Har snakket med den lokale leverandør av PelleP-tøy - og de er positive. Det som hadde vært helt knall var om vi hadde fått PelleP selv til å fatte interesse, men aner ikke hvordan jeg skal finne tak i hans adresse. Grunnen til at jeg tar det frem i dette forum er: er det mange vestlendinger med slike båter som som leser på baatplassen.no og kunne tenke seg å komme. Det artige med Maxi er jo at de fleste båtene idag som dengang de ble lansert er low-tech, rimelige innstegsbåter for dem med mye lyst til å prøve seilelivet - og ikke så mye penger å bruke

 

Så: Maxi-eiere: fins ni kvar?

 

Mvh Even

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...