adanedehl Startet 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2008 ser på mythbuster at ingefær fungerer mot sjøsyke, imotsetning til en rekke andre remedier som armbånd osv Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
roaldbj Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Jeg har også hørt dette. Det kan noen ganger være vanskelig å få tak i ingefær. Noen har god erfaring med lakris. Mitt hoivedråd etter mange år på sjøen er å bruke Postafen 25 mg, gjerne 1 tab for barn og 2 tab for voksne. Man blir litt søvning, men svært sjelden sjøsyk. Tabelettene er ikke harmfulle. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Jeg har også bra erfaring med Postafen. Innvandrersjapper har gjerne ingefærsnacks. Ser ut som en 20-pakning sigaretter utenpå. Litt kvass ingefærsmak men ganske gode. Har dog ikke prøvd mot sjøsyke men har planer om det... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
roaldbj Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Det er en stund siden jeg jobbet med ingefær-temaet, men er det slik at ingefær kan gi øket blod-trykk? Det er godt dokumentert at lakkris kan øke blodtrykket - mener at bl.a. Astor opplevde dette. Endel lakkrisprodusenter bruker vel ingefær som smakstilsetning. Det ville derfor være fint å få en faglig oppdatering omkring bruk av ingefær. Postafen har gått gjennom ganske mange vitenskapelige tester og er relativt harmløs. Dette er utskriften fra Felleskatalogten: Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ingefer-te er en smaksrik og sunt drikk. Ta ca. 2-2.5cm av rot og sker den i skiver. Kok den i 1-1.5L vann i 20 min. Smak til med honning. Den drikken er bra mot influense men sjøsyke har jeg ikke erfaring med. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Har en bekjent som sverger til ingefær. Ihvertfall helt sikkert at han ikke blir sjøsyk. Hvorvidt ingefær har noe med saken å gjøre vites ikke. Knekkebrød (eller annet fiberrikt for) virker. Når balansen begynner å gå i spinn slutter magen å jobbe maten videre i tarmene. Derfor kommer den opp igjen. Om man har rikelig med fiber innabords, så tvinger dette magen til å jobbe videre, og man blir ikke kvalm. (Er ikke medisiner eller ernæringsfysiolog eller noe i nærheten, men dette er en del av pep-talken jeg holder for engstelig mannskap ) En annen ting som kan anbefales er seigmenn. De smaker helt greit på vei opp igjen også. Redigert 8.Februar.2008 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
adanedehl Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 problemet med postafen er at man kan bli sløv/trett av det ingefær er det vel ikke noen bivirkninger med, om man inntar det i moderate mengder Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
Krimart Svart 9.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 Apoteket har egene ingefærtabeletter mot sjøsyke. vi prøvde dem i fjor, er ikke sikker på om det virker. Ellers synes jeg at scopoderm-plaster er kjekt av tre grunner: tas ikke oralt: dvs. kan også gis til en som allererde er syk Lang virkiningstid - 72 timer Mindre bivirking med trøtthet (tror jeg) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 9.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 For de aller fleste vil sjøsyke være et forbigående problem. Etter et par dager i rom sjø vil sjøsyken forsvinne. Det er forøvrig en fantastisk følelse når man igjen føler seg frisk og rask uavhengig av slingring og grov sjø. Når man først er over den kneiken holder det gjerne et år om man er på land før man på ny vil kunne føle sjøsyke den første tiden man er ombord. Om man får sjangsen kan man jo mønster på en liten ileluktene Skotsk ferskfisktråler for en 14 dagers tur på Rokaal vinterstid. Blir man ikke da kvit sjøsyken er man et håpløst individ. Snakker her av egen erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Spirit Svart 9.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 (redigert) 1 teskje ingefærpulver i ett glass vann og du blir ikke sjøsyk,bilsy,flysyk,etc. Det fine er at du blir ikke trøtt av det. Smaken kunne vært bedre. Vet om flere som bruker dette ofte når de er på standby båter. Redigert 9.Februar.2008 av Spirit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 9.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 (redigert) Kur mot oppkast og diare: Rør ut 1 ts. ingefær oppi ett halvt glass vann og drikk, det hjelper! Det smaker j**lig, men alternativet er jo enda verre Om det hjelper på sjøsyke har jeg aldri kommet på å teste ut. ......og der kom spirit meg i forkjøpet Redigert 9.Februar.2008 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.