Lingefan Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Ja, da kjøpte jeg faktisk denne båten: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...4ndg40DPK585746 Så nå gleder jeg meg til sommeren. Motoren var 2004 modell og så helt ny ut. Gromlyd er det jo også ;-) Lanterner, selvlensende, el-start, el-trim/tilt, rett over 13 fot (perfekt størrelse til stedet den skal ligge), ser helt grei ut og går helt greit i sjøen. Riktig motor til båten og selvsagt 2-takter (som jeg liker best)! Da er det bare å vente på sommeren!! Takk for all hjelp her inne. Quote Lingefan Link to post
Frøken Fryd Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Tegnet av Linge? Quote Link to post
Lingefan Posted February 9, 2008 Author Share Posted February 9, 2008 Dessverre. Ingen av Linges åpne båter er selvlensende.... hvis ikke hadde det selvsagt blitt en Musling. Nei, får bli uten Linge-båt litt til. Båtparken er nå en splitter ny Ibiza 20 T 150hk Suzuki 4-takt 2008 mod (kommer i mai), Yamarin 4110 2002 mod med 2004 mod 30hk Yamaha, GH 11 de luxe 1994 mod med 30hk Mercury 2004 mod 2-takt 2 syl. Så er det bare å selge Selco 13, 9.9hk og 5hk som gjenstår (det ligger på hytta så kan ikke leveres før i mai). Solgte Scand 20 family i høst (byttet inn i Ibizaen). :-) Måtte bare ta en opprydning i båtparken på hytta Jeg tror livet på hytta blir litt bedre nå fremover! Quote Lingefan Link to post
bjorngb Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Nå er ikke det min type båt... men til skjærgårdsjeep ser denne fin ut. Sikkert ikke altfor dyr i drift og ok fart. Det eneste som ser ut til å mangle er toplanterne. Denne er påbudt på slike fartøy (hvis den skal brukes etter solnedgang eller nedsatt sikt). Toplanterne kan sikkert festes på stang opp av styrekonsoll og kobles på de andre lanternene... Quote Link to post
Lingefan Posted February 9, 2008 Author Share Posted February 9, 2008 Topplanternen er avtagbar og medfølger. Er bare ikke på bildene. Den er veldig høy slik at den lyser rundt hele og over personene som sitter i båten. Quote Lingefan Link to post
tøff-tøff Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 (edited) gratulerer med ny båt så veldig fin ut og jeg har hørt mye bra om de 3 sylindra motoren fra yamha så du er ihvertfall sikret en konge sommer er forresten komme en selvlensende musling på finn nå, oppbygd innerliner(ikke like fin som original), men samme undervannsskråg tror jeg link til båten Edited February 9, 2008 by tøff-tøff (see edit history) Quote Link to post
Lingefan Posted February 9, 2008 Author Share Posted February 9, 2008 Takk takk. Kult at noen har laget en selvlensende Musling. Det ble ikke helt det samme, men helt klart et artig konsept. Det må da være mulig å basere noen skikkelige stilige og eksklusive båter i nytt og moderne design på de gamle Muslingskrogene? Noe som ser litt mer Morgan ut f eks :-) Quote Lingefan Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.