Jump to content

Vetusen på plass.


Kotnes

Recommended Posts

Termostaten er på 70gr. Og husker jeg ikke feil så har ikke oljetempen oversteget 90 gr.

Nå skal det være sagt at jeg tar det svært piano på sjøen. Du kan telle driftstimene på en hånd der jeg har kjørt melllom 2000 - 2400 omdr.pr. minutt i løpet av sommersesongen. Ligger stort sett of surrer marsjfart rundt 1800 - 2000 maks. Da maler Vetusen som en katt og Haslaen ligger pent i vannnet, passerer jeg 2400 så graver rumpestumpen seg ned til tross for løfteinnretningen som er originalmontert bak.

Skal gjøre litt omkalfatring på instrumentering før sommersesongen, det er mulig et nytt instrument med ny giver vil gi en annen oljetemperatur. Time will show................................... :cheers:

Link to post

Har noen en slik er det bare å maile dem til meg så skal jeg legge den ut.

 

Ellers så er selve motoren identisk med MD-21 og den manualen ligger i arkivet.

 

Hadde jeg hatt denne motoren ville jeg vurdert å ettermontere en oljekjøler, oljen blir veldig varm på MD-21 selv med kjøler....

<{POST_SNAPBACK}>

Skal ikke være for bastant, Ingar, men motoren til Kotnes er som han selv sier,basert på Mitsubishi og MD21 er vel Indenor eller Peugeot,vel?

Sabb Status og tidligere 42HK Vetus har samme blokken som MD 21 (Indenor).

Dette er vel en nyere og forh.v. bedre motor!!!!

 

:fishing:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...