Blaaklokke Startet 10.Februar.2008 Del på Facebook Startet 10.Februar.2008 (redigert) Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvilken motor dette er? :) Jeg har fått opplyst at det er en Perkins, men er litt uskikker.... Mvh Agnes :) Redigert 10.Februar.2008 av Blaaklokke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 løfter denne for deg , da jeg ville tro noen her på forumet kjenner til denne motoren såfremt det er en org marinemotor .. for meg så den eksosmanifolden "hjemmelaget" ut. velkommen til forumet :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Håper det er en orginal marinemotor, men er søren ikke helt sikker... Ikke mye lurt å handle i mørket... :( Agnes :) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 kan være det , men eksosmanifolden er ikke orginal tror jeg. hvor mange hk skal der være i den da? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SF Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Anbefaler deg en grundig motorvask, og så finne frem en lykt og et lite speil og start og lete etter merking på motoren. Noe må der stå som avslører hva dette er for noe. Den rustfrie manifolden er nok av nyere dato og uoriginal men det trenger ikke å bety at hele motoren er "hjemme" marinisert. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ingar Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Prøv å få tatt bedre bilder, som viser detaljer. F.eks. ville det vært intr. å sett dieselpumpa. At inn og ut manifold er på hver sin side av toppen er vel ganske uvanlig? For meg ser det også ut som om dysene står nærmest vertikalt? Sitér dette innlegget Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 (redigert) Ja får prøve å kikke enda nøyere etter noe navn el.l. 50 hk har jeg fått opplyst.. :) Redigert 11.Februar.2008 av Blaaklokke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Som Ingar påpeker så har din motor innsug og eksos manifold på hver sin side. Denne Perkins 4.236 som ligger på finn.no har som du ser disse på samme side. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Jeg er ikke så veldig teknisk av meg... Båten står ikke her, så jeg får ikke tatt noen nye bilder enda...:( Men.. er deres første tanke at dette ikke er en båtmotor, men kanskje trakormotor eller noe...?!? Agnes.. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Velkommen til Båtplassen, Blaaklokke Men.. er deres første tanke at dette ikke er en båtmotor, men kanskje trakormotor eller noe...?!?Det kan jo godt være f.eks. en traktormotor men det betyr ikke noe. Der er praktisk talt ingen motorprodusenter som produserer rene båtmotorer lengre, det er alltid snakk om en eller annen bilmotor som utgangspunkt og som er marinisert (= tilpasset bruk i båt). Ventildekselet ligner ikke på Perkins, kan ikke si å dra kjensel på det.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
barentz Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Perkins 4203 Brukes i traktor og gaffeltruck... en del Land Rovere også konvertert til denne... Tror jeg, prøv et søk! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Kan være en Perkins 4.203, ja. Her et bilde fra en Land Rover side, ligner litt denne: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
barentz Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Ja der kan man se, søkte litt selv også.. fant dette. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Ser man det ja. Tok meg den frihet å redigerte innlegget ditt litt, barentz, slik at bildet viser direkte. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SF Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Tror dere har funnet maskinen der ja. Dersom, du vil identifisere den 100% så har du nøkkelen her: http://www.dodge50.co.uk/engine-ident.pdf Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 wow... jeg er imponert over hva dere har funnet!! Tusen takk alle sammen! :) Da vet jeg i alle fall hva jeg har kjøpt! Klem Agnes :) Sitér dette innlegget Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 lite spørsmål til... :) Når jeg sjekket oljen så virket det som om det var sandkorn i olja, men har funnet ut at det må være metalspon. Er dette noe å være bekymret over, eller er det vanlig på en gammel motor og det er ei stund siden olja er byttet? ...tenke når jeg kjøpte at den sviver så slenge den sviver.. men er jo kjekt å komme til land og... :) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Spon i olja er et dårlig tegn. Hvordan oppadget du det, ser du det på peilepinnen eller har du tappet av olja? Hvor mye er det? Noe spon vil det bli en gammel maskin, mange har en magnet på bunn pluggen for å "plukke" dette opp. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Tørket av peilepinnen med fingrene og kjente det da.. så det er kanskje endel der.. (kan ikke se det med det blotte øye), men godt å høre at det ikke er uvanlig med litt.. Får nok få noen til å gå over motoren og få ei grundig vurdering! :) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Spon er mye tyngre enn olja og vil legge seg i bunnpanna. Tviler på at det var spon du kjente på peilepinnen. Muligens det kun var kokset olje grunnet manglende oljeskift. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Pelle Parafin Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Kan det være en "hjemme-marinisert"Nufield traktormotor? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Tro jeg ville ha kjørt et par-tre rimelig tette oljeskift samt filterbytter for å rense ut mest mulig dritt av motoren! Kan høres ut til at den har fått litt dårlig stell senere år... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Høres ut som en god ide ja! Få rensket opp litt... :) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Ja tror også at det er en god ide. Dersom du kommer til bunn pluggen så er det det beste å tappe av olja den veien. Da får du ut mye dritt. Ellers så blir det ofte til at du må suge olja ut hullet til peile pinnen. Husk at motoren må være varm for at du skal få olja lettest mulig ut. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Blaaklokke Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 ....håper virkelig jeg finner og får opp bunnpluggen... men får vel kjøpt noe så en kan få olja enkelt opp hvis ikke.. :) Lurer på om dette er en motor en fortsatt kan få deler til hvis en trenger... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.