Jump to content

Hvor får man kjøpt mob-båt?

e s

Recommended Posts

Du kan prøve å sende mail til div offshore rederier , ofte har de en og annen utrangert Mob-båt liggende .

Disse båtene har ofte fått MYE juling .

Kanskje MareSafety kan ha bytte båt liggende .

Forsvaret har også hatt noen Sjøbjørner for salg tidligere.

Ellers så er det vel bare å vente til det dukker opp en på Finn.no

Ta en telefon til Nor Shafe i Arendal de bygger disse båtene.

Som jeg har sett så ligger det en masse båter og (Slenger) på tomta dette er båter som har ligget en stund og ser ikke ut til at disse skal ut for salg til offshore

www.songembf.com

Utrangerte Mob-båter blir som regel solgt til mannskap på offshorebåtene. Er alltid noen ombord som "fisker" hvis mob'en er moden for utskiftning. Av den grunn kommer de aldri ut for salg direkte i fra rederiene.

Utrangerte mob-båter i fra riggene ender opp nede på dekk på en supplybåt, allerede her begynner supplybåtens matroser å "fiske". Er båten kondemnert så får man napp, kan den fixes så blir det gjort og båten kommer i drift igjen.

Eide Marine har jevnlig slikt for salg. Ser der er tomt nå men det går jo an å ta kontakt med de uansett.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • 3 weeks later...
Utrangerte mob-båter i fra riggene ender opp nede på dekk på en supplybåt, allerede her begynner supplybåtens matroser å "fiske". Er båten kondemnert så får man napp, kan den fixes så blir det gjort og båten kommer i drift igjen.

Mener du med dette at matrosene på forsyningsfartøy "fisker" ( stjeler) deler fra mob- båter som returneres til land fra rigg/plattform?

Hvordan kan de vite at båten er kondemnert eller kun skal inn til rep?

Utstyr som er levert til plattformene er fritatt fra moms, skal eksempelvis en kassert mob-båt omsettes på land, kommer Tollvesnet inn i bildet med full tyngde