e s Startet 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 10.Februar.2008 Hei! Jeg ønsker å kjøpe en gammel mob-båt eller lignende. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt slike? Hva skjer med båtene som blir byttet ut fra store båter og rigger? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Godt spørsmål. Mener det har stått en på finn for ikke så lenge siden.. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Endret på tittelen din slik at innlegget ikke fremstår som en annonse. Det er ikke tillatt i åpent forum. Sitér dette innlegget Link to post
e s Svart 10.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Det ligger noen på finn i ny og ne, men det er mest privat personer som har skaffet seg en Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Du kan prøve å sende mail til div offshore rederier , ofte har de en og annen utrangert Mob-båt liggende . Disse båtene har ofte fått MYE juling . Kanskje MareSafety kan ha bytte båt liggende . Forsvaret har også hatt noen Sjøbjørner for salg tidligere. Ellers så er det vel bare å vente til det dukker opp en på Finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Skal du bruke en sånn privat, så kommer mva som ny + hkavgift på toppen av det du gir for dem. En Magnum 750 har rundt 300 hk, så det kan fort bli dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Ta en telefon til Nor Shafe i Arendal de bygger disse båtene. Som jeg har sett så ligger det en masse båter og (Slenger) på tomta dette er båter som har ligget en stund og ser ikke ut til at disse skal ut for salg til offshore Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Hydrox Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Utrangerte Mob-båter blir som regel solgt til mannskap på offshorebåtene. Er alltid noen ombord som "fisker" hvis mob'en er moden for utskiftning. Av den grunn kommer de aldri ut for salg direkte i fra rederiene. Utrangerte mob-båter i fra riggene ender opp nede på dekk på en supplybåt, allerede her begynner supplybåtens matroser å "fiske". Er båten kondemnert så får man napp, kan den fixes så blir det gjort og båten kommer i drift igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Som nevnt ovenfor. Her er adressen.:http://www.norsafe.no/ Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
SveinHa Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Eide Marine har jevnlig slikt for salg. Ser der er tomt nå men det går jo an å ta kontakt med de uansett. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hafrsfjord Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Hei! Jeg ønsker å kjøpe en gammel mob-båt eller lignende. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt slike? Ligger en på Finn.no i dag http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Ta kontakt med offshore rederiene: solstad,østensjø,eidesvik etc; de har båter liggende. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
rover Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 sjekk, ...www.retrade.no Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Utrangerte mob-båter i fra riggene ender opp nede på dekk på en supplybåt, allerede her begynner supplybåtens matroser å "fiske". Er båten kondemnert så får man napp, kan den fixes så blir det gjort og båten kommer i drift igjen. Mener du med dette at matrosene på forsyningsfartøy "fisker" ( stjeler) deler fra mob- båter som returneres til land fra rigg/plattform? Hvordan kan de vite at båten er kondemnert eller kun skal inn til rep? Utstyr som er levert til plattformene er fritatt fra moms, skal eksempelvis en kassert mob-båt omsettes på land, kommer Tollvesnet inn i bildet med full tyngde Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.