Jump to content

"Bruktbåt" på Finn.no


sol

Recommended Posts

:confused: Hvis man går inn på Finn for å sjekke bruktbåtmarkedet,er jo de fleste båtene

som blir lagt inn ,nye båter fra forhandlere.

Disse burde vel vært lagt inn under nye båter,så vi slipper å bla forbi alle disse når vi søker.

Er selvfølgelig klar over at jeg kan bruke avansert søk etc...,men likevel

Redigert av sol (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig med trådstarter, dette er et problem med Finn.

 

Dessuten irriterer det meg at folk tydeligvis ikke vet forskjell på en cabincruiser og en daycruiser. Ligger jo haugevis med små, åpne båter i CC-kategorien.

Tror selgerene at båten blir mer verdt dersom man kaller den en cabincruiser? Kan man ikke bare kalle en spade for en spade?

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Kan man ikke bare kalle en spade for en spade?

Nei. For det høres mye finere ut når det beskrives som "elementærteknologisk en-manns redskap for manuell masseforflytning".

 

Det er slik i det moderne norske samfunn, at hva ting beskrives som, nesten alltid virker viktigere enn hva de egentlig er. Fra å være en verden av substansielle ting -- håndgripelige sådanne -- har samfunnet med internet og globalisering av kunnskap og kommunikasjon gått over til å bli en verden av ord. Det er et ledd i dette at alle mener seg å være meningsberettiget om alt, enten de har peiling på det eller ikke. Nett-aviser, kommentarene til artikler i disse samt diverse blogger er gode eksempler. Resultatet er en tendens til ensretting av meninger, et sterkt konformitetspress som gir seg mange kuriøse utslag når alle må ha det som alle andre har, enten man har behov for det eller ikke. Og det viktigste er hvilke ord man bnruker for å beskrive hva man har, hva enten det gjelder klær eller båt.

 

Derfor kaller de en DC for en CC enten den er med eller uten WC.

 

PS

Jeg får legge til, før noen kommer meg i forkjøpet, at Worses sedvalige ordsutgytelser sikkert ikke har virket til å begrense de-substantiviseringen av virkeligheten.

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

små gummibåter i 50 talls fenger ikke meg , heller ikke nye daycruisere er jeg ute etter når jeg klikker meg inn på brukte båter og nye i dag . LURER PÅ ÅSSEN RABBATTER SÅNNE FÅR?? OG SAMME MED PÅHENGSMOTORSELGERE obs . treigt å bla igjennom 68 elektriske påhengere før første brukte motor dukker opp .

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Er utrolig irriterende at ikke finn har en kategori for fabrikknye motorer, forhandlere legger ut side opp og side ned med motorer du ikke er intressert i overhodet, for du ser etter brukte motorer......

Har selv sendt mail til finn angående dette, men lite har skjedd.......

Er også irriterende at ikke man kan ta sorter etter hk, og at man kan skille merker......

Link to post
Share on other sites

Det som er mest irriterende er at man noen ganger må bla side opp og side ned med bare gummibåter. Så kommer importørene av mindre amerikanske daycruisere med sine 50 prikk like annonser, dette er faktisk annonser på båter forhandleren ikke engang har på lager, men de må bestilles. Hva gjør disse under brukt båter?

 

En annen ting som irriterer meg er alle disse båtene som ligger i middelhavet men som det ikke opplyses i annonseteksten at de gjør. En kollega av meg var skikkelig tent på en 35 fots Sunseeker, skuffelsen var stor da selger helt til slutt opplyste at båten lå på Mallorca og måtte hentes hjem mot tillegg i prisen :nonod:

 

Så er det alle disse brukte amerikanske båtene som for det første ligger på den andre siden av dammen og for det andre står oppført med dieselmotor, men som i virkeligheten står med to bensin V8ere eller uten motor :eek:

 

De som styrer Finn.no burde helt klart hatt en slags moderator som kunne rydde opp i slikt annonserot.

Link to post
Share on other sites

Trykk på "Annonser fra private" i kolonnen til høgre. Då slipper du dette...
Men forhandlere selger brukte båter de også. Da får du ikke med deg disse.

Noen ganger finnes det faktisk gode tilbud hos forhandlere også.

 

 

Er utrolig irriterende at ikke finn har en kategori for fabrikknye motorer, forhandlere legger ut side opp og side ned med motorer du ikke er intressert i overhodet, for du ser etter brukte motorer......

Er også irriterende at ikke man kan ta sorter etter hk, og at man kan skille merker......

Ja det har jeg irritert meg masse over også :headbang:

Du kan søke på f eks bare yamaha, men det blir overhode ikke det samme. Det blir bare som et vanlig internett søk omtrent.

 

Tenk om man kunne luket ut motormerker og hk størrelser.

på samme måte som bilmerker f.eks.

Det hadde vært noe det...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Enig med trådstarter. Å fliltre bare på private løser ikke hele problemet, da brukte båter fra forhandlere kan vare interessante.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Det som er mest irriterende

 

Er ventetiden laaaang på nybåten? :wink: Det kriblet utrolig i dag.......10 grader pluss og ikke en krusning på sjøen....

 

Jeg må si at bildene av deler av masten på seilbåtene er noe av det mest interessante jeg vet, må være for spesielt interesserte.....

 

Jeg er overbevist om at det var mye lettere å få "totaloversikt" i den gamle versjonen av finn.no.

Link to post
Share on other sites

Enig med trådstarter. Å fliltre bare på private løser ikke hele problemet, da brukte båter fra forhandlere kan vare interessante.

 

Alle disse annonsene på båter i USA fra disse "jalla-importørene" kunne enkelt filtreres bort om det det hadde vært en rubrikk som fylles ut ved innleggelse av annonsen som kunne vert slik; Båten befinner seg i: -med Norge eller Utlandet som alternativ.

 

Bilsidene på Finn.no har en slik rubrikk, men den er dessverre ikke søkbar :nonod:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...