Anders Panders Startet 11.Februar.2008 Del på Facebook Startet 11.Februar.2008 Heisann, jeg har lett litt etter løsning på dette på forumet, men ikke funnet noe godt resultat. Si ifra om jeg tar helt feil. Jeg tok av propellen på påhengeren i høst, vasket den og skrubbet lett med stålbørste. Fortsatt er det rester etter groer på den. Jeg hadde tenkt i løpet av vinteren å slipe den ned med dremel og smergelpapir, grunne og lakke. Siden restene ette groene ser ut til å være stort sett kalk, tenker jeg nå på at det kanskje kan være mulig å vaske den med et høyalkalisk vaskemiddel av noe slag for å løsne ruene, noen forslag eller erfaringer på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 (redigert) Ja, en jeg kjenner har et mirakelmiddel som tar vekk ALT samma hva det er! Kan spørre han om hva det stoffet het, så kan jeg sende deg en IM? (Han brukte det på båten sin, som var full av grufs og slikt, og det ble til en "grøt" som han bare vasket bort etterpå... Kan tenke meg at det tar bort de merkene dine også! ) Redigert 11.Februar.2008 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Skal du bruke kjemi må det være syrebasert. Vinkelsliper med stålbørste gjør kort prosess med rester av rur på bronsepropell. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Jeg var litt sløv med noen stålpropeller til gamle båten, tok av propellene og glemte dem. De var full av rur, og ikke spesielt pene og se på. Jeg la dem i en stamp med vann og to flasker 35% eddikk i to døgn. Da kunne jeg bare vaske av rurene med en svamp, var blitt til en bløt masse. En liten polering etterpå, og de var god som ny. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Anders Panders Svart 12.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 (redigert) Hei Sjarken, send i vei. Ellers tror jeg eddik kan være lurt, billig og surt nok til å løse opp groene. Takk for svar. Redigert 12.Februar.2008 av Anders Panders (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Her er andre som har diskutert dette. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=35654 Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
csvirus Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Bare dusj litt saltsyre 30% på den, la virke noen minutter, spyl av... Gjenta for og få vekk de verste restene av rur.... Saltsyre er utrolig greit og bruke, tar det meste og man slipper og skrubbe noe særlig..... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Jeg vil anbefale å bruke pensel til saltsyra i stedet for spruteflaske, forstøvet saltsyre er ikke det beste man kan puste inn... Jeg brukte saltsyre sist jeg tok opp båten, effektivt som bare det! Måtte til med en tre-fire påføringer, men propellen ble bra den! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Anders Panders Svart 12.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Hvor mye koster saltsyreløsning tro? Noen som vet eller husker? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Under hundrelappen for en liter. Og da har du i noen år.... Selges i malerbutikker, jeg kjøpte min hos OBS Bygg! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jon-Kåre Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 ALT samma hva det er! Kan spørre han om hva det stoffet het, så kan jeg sende deg en IM? Hva er galt med om du deler det med oss andre, IM ser jo ikke vi Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Onkel Donald Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 (redigert) Her har vi DeepClean: http://www.maritimstart.com/testresultat.shtml Var nede i helga for å gjøre rent drevet,,,Rur forsvant temmelig fort... Redigert 12.Februar.2008 av Onkel Donald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Ikke vær hissig Jon-Kåre! Hvis dere vil vite om det derre "mirakelmiddelet" så skal dere få vite det! Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Henger meg på dette Saltsyre er tingen,brukte dette med hell selv.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.