Jump to content

Vedr. TopCoat?


Ulv I

Recommended Posts

Nå har jeg vasket rent og lakket motorrummet med to lag TopCoat.

 

Jeg kjøpte en slik boks (2 delt, en base og en herder) på biltema.

Kan jeg smøre inn kryssfinerplater med denne for at plata ikke skal trekke for mye vann og at det skal se litt blankt og fint ut der jeg skal lage batteri feste i båten?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Mnja? Litt usikker hvor godt Topcoat vil sitte på ubehandlet treverk. Jeg ville vel for sikkerhet skyld gitt finerplatene et strøk med grunning av et eller annet slag. Husk også at Topcoat flekser lite , og vil kunne sprekke hvis underlaget beveger seg under feks. belastning. Ellers er topcoat utnerket til slik anvendelse som du beskriver. Det gir en blank og hard overflate som er meget lett å holde ren, og er motstandsdyktig mot de fleste kjemikalier.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Forøvrig har Biltema Toppcoat fått nytt beskrivelse.

Nå er den basert på 2-komponent polyuretanakryl.

 

Boksen, og innholdet er den samme som før.

 

Jeg er forøvrig 88,6% sikker på at Biltema sin såkalte Toppcoat er det samme som denne

 

Beskrivelsen er iallefall lik. Innholdet likeså. Morsomt er det i så fall at STAR sitt eget produkt koster nesten 40kr mer for boksen...

 

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut, da får jeg pusse og grunne godt før jeg påfører dette. :-)

 

Skal ikke være noe bevegelse i dette nei, skal festes grundig.

 

I bunnen (batterifestet) tenkte jeg å formskjære platene slik at de blir liggende jevnet med bunnen i båten, slipe litt rundt der det blir liggende og støpe med litt polyester, grunne og smøre på denne "topcoaten".

Da burde det sitte samt være stabilt for batteriet slik at det blir stående stødig selv under litt røff gange og samtidig lett å holde rent. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...