Jump to content

Baugpropell i Skarpnes 25??

fredriksen

Recommended Posts

Har noen av brukerne i dette forum montert baugpropell i en Skarpnes 25 Weekender?

Det er fristende å montere en baugpropeller i denne båten da den kan være noe følsom for sidevind ved helt sakte manøvrering. Vår båt har ferskvannstanken der hvor det kan se ut for at det er mest fordelaktig å monterer en slik enhet. Ferskvannstanken er montert før innerliner er satt på, så plass for baugpropeller eller type som passer er vanskelig å bestemme før man eventuelt har skåret opp innerliner og fjernet tanken.

Derfor: Er det noen andre som har montert en slik i dette skroget? (Skriver skroget da jeg er blitt fortalt at det er samme skrog som benyttes i Skarpnes9100, men den har i alle fall en annen innerliner!)

Har ikke Skarpnes men en skilsø av samme lengde.Pga en helt utrolig lang vei å bakke ut når vind kommer fra den førdømte veien(da er det for trangt til å snu) så monterte jeg baugpropell.Hadde ikke sett noen slik båt med det så monteringen ble overlatt til Engbo.

Og det er jeg veldig glad for.Propellen kom et helt annet sted fremme i baugen enn det jeg hadde trodd.Muligens jeg hadde klart å finne ut av det selv,men det tviler jeg på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...