Jump to content

Winchart Planner


p-kaill

Recommended Posts

Kjøpte dette kartprogrammet for 2-3 år siden.Fungerte bra til mitt bruk,men så fikk jeg problemer med min bærbare pc og måtte formatere.

Da jeg skulle ringe til leverandøren for å få koden slik at jeg kunne installere det på nytt var leverandøren NAVTECH AS gått konkurs så der var det ingen hjelp å hente. Snakket med en hyggelig og hjelpsom mann på Seatronic AS, desverre kunne de ikke hjelpe, men servicen var på topp og de anbefalte meg å ringe Seacom AS som hadde overtatt "boet" etter NAvtech AS. Desverre kunne ikke Seacom AS hjelpe meg med koden og dermed står jeg der med programvaren som i sin tid kostet noen tusenlapper. Så å kjøpe kartprogramvare og firma går konkurs da kan man få problemer.

Må vel bare bite i det sure eplet å legge ut noen nye tusenlapper i ny programvare.

HAr lyst på Olex Lino men 15 tusen + mva. er i drøyeste laget synes jeg.

:crazy

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring med dette kartprogrammet, men er dette noe tilsvarende WinChart Neptune Standard? I så fall kan du kanskje få nøkkel til kartet via produsent av dette kartsystemet. Har du C-map kart på CD eller på brikke? Dersom du har på brikke kan det være vel verd å gå over til PC-Planner NT.

Link to post
Share on other sites

Prøv igjen.

 

SeaCom AS

Varbergveien 19

4370 Egersund

Tlf: 51 49 22 33

 

 

forklar at dette er det produktet de selger,

og reklameverdien av å ikke kunne hjelpe, yte service vil bli merkbar.

 

gi ikke opp så lett. :smash:

 

Lykke til.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hei igjen, har c-map NT på cd.

For de som har kjøpt kartprogram da Navtech AS solgte dem vil få problemer dersom de trenger ny kode.

Det de sier er at kodegeneratoren ikke finnes etter konkursboet Navtech AS.

Jeg har derfor måtte kjøpe nytt kartprogram og det kostet meg kr 10 tusen inkl. mva.

Det som er bra er at Seacom folkene har vært veldig hyggelig og serviceinnstilt.

Men jeg har desverre måtte gi opp........ , velkommen etter for de som får de samme problemene!!!!!!

Men det er surt å oppleve noe så idiotisk at en simpel kode, som en har betalt for, stopper alt.

Link to post
Share on other sites

Litt rettelser,,,

 

Vet ikke om jeg som jobber i dette selskapet (SeaCom) har anledning til å svare i dette forumet?

Må pressisere at dette er for egen regning!!

 

Win Chart var i sin tid eid av Nav Tech, De gikk konkurs. De hadde et selskap i England (Chartwork). Der ble softwaren laget.

 

Etter konkursen ble rettighetene til kilde kodene kjøpt av SeaCom as.

 

Ser under at det er noen misforståelser.

 

Planner er en software som var laget for windows 95 og 98, Forsvant hos Nav Tech da XP kom.

Her er det heller ikke lenger mulig å få koder, da kodegeneratoren ikke fulgte med boet.

 

Nexus og Nautiq, Her kan det fremdeles lages koder, men det må da fremlegges dokumentasjon på kjøp.

Disse softwarene vil heller ikke virke med Windows Vista.

Det må lages ny software hver gang nye operativsystemer kommer på markedet.

 

Ser at en del folk ikke heller ser forskjellen mellom Kartprogram og Kart.

 

Kartprogrammene gjør pc en i stand til å lese kart.

Kartene leveres som regel ikke av samme selskap som lager programmene.

 

Kart licensieringen av BLA C-Map/Jeppesen gjør at en kun får åpne kartene 2 ganger. Første gang ved kjøp, neste gang ved henvendelse til C-Map Italia med en såkalt "Crash Recovery Code". For i finne denne, må en kjøre den samme Chart selektor cd som en brukte da en la inn kartet første gang.

 

Dette har ingenting med leverandørene av kartprogrammene å gjøre.

 

Håper at dette oppklarer noen av tingene. Og som Careka skrev:

Ta kontakt med Seacom direkte.

 

Ha en fin båtsesong

Link to post
Share on other sites

Takker Patria for ryddig og flott informasjon.

På ingen måte klandrer jeg Seacom AS for dårlig service, tvert om, den erfaring jeg har med dere er topp.

Fikk demostrert et nytt og ikke minst et mye bedre kartprogram over nettet og jeg likte det jeg så og kjøpte det.

 

Så jeg anbefaler alle som skal ha kartsystem å ta kontakt med Seacom AS - topp folk - topp service og det viktigste flotte produkter.

 

Jeg har hatt programmet på en bærbar pc med windows 98 og jeg tror nok at noen som jeg tukler ennå med win 95 og 98.

I mitt tilfelle må jeg se på dette som en oppgradering, ny bærbar pc med Vista - nytt kartprogramprogram og dette svir i lommeboka.

Men jeg ser fram til å begynne sesongen med ny flott plotter og mye bedre kart.

 

At kode til Winchart Planner gikk i graven med Nav Tech AS kom som et lite sjokk - det må da være flere enn meg som har kjøpt dette produktet.

Håper at jeg slipper å oppleve dette en gang til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...