jandrea Startet 14.Februar.2008 Del på Facebook Startet 14.Februar.2008 Den nye moody 45 DS vil bli vist for første gang ved Swanwick Marina i England den 29 februar. (Samme dag som Sjøen for alle åpner) Du kan se den her: Moody 45 DC Spennende konsept! Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Rastløs Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Høøø . Det der er vel ikke noe. - Får jo samme "bakdør" på min nye Bavaria 31 jo... - men den var jo veldig innovativ da! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Det er spennende at Moody koiperer Bavaria her .. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tuffff Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Her er det åpenbart noen som har lagt hodet i bløt og kommet opp med noe som virkelig ser fornuftig ut. Flott båt mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Forbilledlig. Tenk om B------ kunne komme opp med noe så gjennomført. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Det er spennende at Moody koiperer Bavaria her .. Kopierer? Kan ikke huske å ha sett noe lignende der i gården. Enkelte detaljer kan nok sammenlignes men ikke totalproduktet. Denne båten stiller i en klasse for seg. Fra sånn CA 2,5 mill. og oppover. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Sydvesten Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Tenk om B------ kunne komme opp med noe så gjennomført. Er denne grei å utløse for en person som ligger i sjøen? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 (redigert) Denne flotte hekkporten er sikkert meget lett å utløse for en person om ligger i sjøen sammen den flotte sideluken.... Eller er det slik at det ikke er noe problem med slike løsninger så lenge de ikke er på Bavaria? Jeg bare spør de lærde spesialistene og ekspertene i all min naivitet... Redigert 14.Februar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tuffff Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Er denne grei å utløse for en person som ligger i sjøen? Sideporten er selvfølgelig til å entre skuta fra en flytebrygge - ingen redningsleider. Den akterporten er jeg dog mer usikker på, men fin som badeplattform er den helt sikkert. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Moody eiere er bedre svømmere, de kan da svømme opp til akterern og banke på og rope: Kan du åpne? Båten er tøff den. Regner med at den kommer til "Båter i sjøen". Vi får ta en titt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Moody eiere er bedre svømmere, de kan da svømme opp til akterern og banke på og rope: Kan du åpne? Du har vel et poeng her baatsmann, men båten var da spenende den da..... og hadde det ikke vært for manglende fokus på sikkerhet som produsenten har lagt til grunn ved design av bakluken så kunne det vært en aktuell som neste båt for meg... Er meget skeptisk til en slik bakluke.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Eller er det slik at det ikke er noe problem med slike løsninger så lenge de ikke er på Bavaria? Jeg bare spør de lærde spesialistene og ekspertene i all min naivitet... nu räknar jag mig varken som spesialist eller ekspert....... men en riktig reddningstege bör man ha....som går att fälla ner, nerifra....oavsett "ferje-akter" eller ikke eller fabrikat på båten ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jandrea Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Er det noe problem da? Bare husk på å felle ned luka før du faller uti. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Disse nedfellbare badeplatformene er jo ikke akkurat nye. Beneteau First 45f5 (sent åtti- /tidlig nittitall?) hadde dem, det samme hadde First 42S7 (og sikkert andre av de Pininfarina designede Benetau'ene): Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
HaHa Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Moody-eiere har sikkert røntgen-syn som gjør dem i stand til å se tvers gjennom det flotte overbygget. Det ser jo ikke så verst ut sett fra et par meter bakenfor hekken (bildet), men hvordan blir det å stå bak rattet når fruen har fått hengt opp gardinene? Hvor er flybridgen når man trenger den? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Er det noe problem da? Bare husk på å felle ned luka før du faller uti. ja det var det ja.......... men ide'n med reddningstege på sidan er ikke dum den.............synd att man ikke ser den på fler båter Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TMS Svart 19.Februar.2008 Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 Denne flotte hekkporten er sikkert meget lett å utløse for en person om ligger i sjøen sammen den flotte sideluken.... Eller er det slik at det ikke er noe problem med slike løsninger så lenge de ikke er på Bavaria? Jeg bare spør de lærde spesialistene og ekspertene i all min naivitet... Er det ikke interessant å tenke på alle sentercockpitorustmøbelbåteiere som er rimelige tause i kritikken av båter som har åpning i hekken som er vanskelig å åpne fra sjøen... Sitér dette innlegget TMS Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 19.Februar.2008 Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 Ja ja. Da er det i gang igjen da Bavaria mot røkla av vanlige seilbåter. Ned på banjern og bemann kanonene folkens. Jeg likte båten jeg. Det var litt Fjordlinjer over den. Pinnebåt med dekksalong ser okay ut. Kan iallefall følge med på hva som skjer`a og ikke nedi en salong som panelet har synlige skruer som er det eneste en kan se på og irritere seg over. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
bjoris Svart 19.Februar.2008 Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 I specen står det at det er rustfri badestige, muligens er det samme opplegg som på Hanse at du har en stige du kan ta bort når du ligger med brygga med hekken mot kaien... Hvem vet... Spennende båt og all ære til Hanse som bringer båtverden videre, en må mene mye om akkurat denne båten og gjerne Hanse for den del, men du kan ikke ta fra dem at de gjør ting annerledes, det er modig og det er med på å bidra til et mangfold som til syvende og siste kommer oss forbrukere til gode... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sydvesten Svart 19.Februar.2008 Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 Er enig med deg bjoris, jeg likte båten meget godt jeg da.. en skikklig fin dekksaslong som gjør seilasen fra otkober til april til fornøyelse.... og resten av året også om sommerene i fremtiden bli lik den vi hadde i 2007 Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 19.Februar.2008 Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 Jeg likte ikke den båten , synes det ser ut som en motorbåt med mast men det er smak og behag. Når det gjelder nedfellbar luke bak så er det neppe så god løsning rent sikkerhetsmessig men om man er opptatt av dette og kjøper en båt med slik luke enten det er en bavaria eller en dufour eller hva det er så monterer man vel bare en eller annen stigeløsning. Derimot så lurer jeg litt på disse lukeløsningene , når man har cocpitkalesje på og gjerne har luken igjen for å få det tett og varmt i cocpit og man ligger med hekken mot bryggen. Er det ikke et forferdelig strev å komme seg ombord da ? For at man skal rekke ut til båten og kneppe opp og løse ut luka for å komme seg ombord da må båten ligge rimelig nær brygga om man ikke har 2meter lange armer , så feller man ned luka og den kommer i konflikt med brygga ? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.Februar.2008 Del på Facebook Svart 20.Februar.2008 Jeg er skeptisk til seilegenskapene, men det er sikkert en fin bobåt. Kan den være vanskelig å varme opp? Hva med en katamaran i stedet? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bjoris Svart 20.Februar.2008 Del på Facebook Svart 20.Februar.2008 Jeg er skeptisk til seilegenskapene, men det er sikkert en fin bobåt. Kan den være vanskelig å varme opp? Hva med en katamaran i stedet? Helt enig, det blir spennende å se seilegenskapene på båten, det ser ikke lovende ut syns jeg med mye vekt, høyt overbygg etc., men vi får vente å se testene... Ville nok også vurdert katamaran i stedenfor... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
jandrea Svart 10.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 (redigert) Moody 45ds godt mottatt. New Moody 45 DS enthuses English sailors! Redigert 11.Mars.2008 av jandrea (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Catlina Svart 10.Mars.2008 Del på Facebook Svart 10.Mars.2008 Katamaraner har vanligvis to "sugarscoopes" akter med nederste trinn nesten i vannlinjehøyde.Dette gjør det enklere å kravle ombord hvis en detter på sjøen.De fleste katter har også en badetrapp som er lett å folde ut skjult under en luke i nederste trinn. Siden det er to seilbåter med hytta i midten er det også stort sett 360 graders utsyn. Deilig å slippe å bo i kjelleren. Også behagelig å ha"den fordømte jolla" hengende i daviter mellom skrogene, enkelt å entre jolla. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.