Jump to content

Verdenspremiere for den nye Moody 45 DS


jandrea

Recommended Posts

Det er spennende at Moody koiperer Bavaria her ..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er spennende at Moody koiperer Bavaria her ..

Kopierer? Kan ikke huske å ha sett noe lignende der i gården. Enkelte detaljer kan nok sammenlignes men ikke totalproduktet. Denne båten stiller i en klasse for seg. Fra sånn CA 2,5 mill. og oppover.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

m45ds.jpg

 

Tenk om B------ kunne komme opp med noe så gjennomført.

Er denne grei å utløse for en person som ligger i sjøen?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Denne flotte hekkporten er sikkert meget lett å utløse for en person om ligger i sjøen sammen den flotte sideluken....

 

b5f584c632.jpg

 

Eller er det slik at det ikke er noe problem med slike løsninger så lenge de ikke er på Bavaria? Jeg bare spør de lærde spesialistene og ekspertene i all min naivitet...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Moody eiere er bedre svømmere, de kan da svømme opp til akterern og banke på og rope: Kan du åpne? :lol:

Du har vel et poeng her baatsmann, men båten var da spenende den da..... og hadde det ikke vært for manglende fokus på sikkerhet som produsenten har lagt til grunn ved design av bakluken så kunne det vært en aktuell som neste båt for meg... Er meget skeptisk til en slik bakluke.... :lol::lol::lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Eller er det slik at det ikke er noe problem med slike løsninger så lenge de ikke er på Bavaria? Jeg bare spør de lærde spesialistene og ekspertene i all min naivitet...

nu räknar jag mig varken som spesialist eller ekspert.......

 

men en riktig reddningstege bör man ha....som går att fälla ner, nerifra....oavsett "ferje-akter" eller ikke eller fabrikat på båten !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Moody-eiere har sikkert røntgen-syn som gjør dem i stand til å se tvers gjennom det flotte overbygget. Det ser jo ikke så verst ut sett fra et par meter bakenfor hekken (bildet), men hvordan blir det å stå bak rattet når fruen har fått hengt opp gardinene?

moody_exterieur_5.jpg

Hvor er flybridgen når man trenger den?

Link to post
Share on other sites

Denne flotte hekkporten er sikkert meget lett å utløse for en person om ligger i sjøen sammen den flotte sideluken....

 

 

Eller er det slik at det ikke er noe problem med slike løsninger så lenge de ikke er på Bavaria? Jeg bare spør de lærde spesialistene og ekspertene i all min naivitet...

 

Er det ikke interessant å tenke på alle sentercockpitorustmøbelbåteiere som er rimelige tause i kritikken av båter som har åpning i hekken som er vanskelig å åpne fra sjøen...

TMS

Link to post
Share on other sites

Ja ja. Da er det i gang igjen da Bavaria mot røkla av vanlige seilbåter. Ned på banjern og bemann kanonene folkens.

Jeg likte båten jeg. Det var litt Fjordlinjer over den.

Pinnebåt med dekksalong ser okay ut. Kan iallefall følge med på hva som skjer`a

og ikke nedi en salong som panelet har synlige skruer som er det eneste en kan se på og irritere seg over.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

I specen står det at det er rustfri badestige, muligens er det samme opplegg som på Hanse at du har en stige du kan ta bort når du ligger med brygga med hekken mot kaien... Hvem vet... Spennende båt og all ære til Hanse som bringer båtverden videre, en må mene mye om akkurat denne båten og gjerne Hanse for den del, men du kan ikke ta fra dem at de gjør ting annerledes, det er modig og det er med på å bidra til et mangfold som til syvende og siste kommer oss forbrukere til gode...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Er enig med deg bjoris, jeg likte båten meget godt jeg da.. en skikklig fin dekksaslong som gjør seilasen fra otkober til april til fornøyelse.... og resten av året også om sommerene i fremtiden bli lik den vi hadde i 2007

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg likte ikke den båten , synes det ser ut som en motorbåt med mast men det er smak og behag.

 

Når det gjelder nedfellbar luke bak så er det neppe så god løsning rent sikkerhetsmessig men om man er opptatt av dette og kjøper en båt med slik luke enten det er en bavaria eller en dufour eller hva det er så monterer man vel bare en eller annen stigeløsning.

Derimot så lurer jeg litt på disse lukeløsningene , når man har cocpitkalesje på og gjerne har luken igjen for å få det tett og varmt i cocpit og man ligger med hekken mot bryggen.

Er det ikke et forferdelig strev å komme seg ombord da ?

For at man skal rekke ut til båten og kneppe opp og løse ut luka for å komme seg ombord da må båten ligge rimelig nær brygga om man ikke har 2meter lange armer , så feller man ned luka og den kommer i konflikt med brygga ?

Link to post
Share on other sites

Jeg er skeptisk til seilegenskapene, men det er sikkert en fin bobåt. Kan den være vanskelig å varme opp? Hva med en katamaran i stedet?

 

Helt enig, det blir spennende å se seilegenskapene på båten, det ser ikke lovende ut syns jeg med mye vekt, høyt overbygg etc., men vi får vente å se testene... Ville nok også vurdert katamaran i stedenfor...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Katamaraner har vanligvis to "sugarscoopes" akter med nederste trinn nesten i vannlinjehøyde.Dette gjør det enklere å kravle ombord hvis en detter på sjøen.De fleste katter har også en badetrapp som er lett å folde ut skjult under en luke i nederste trinn. Siden det er to seilbåter med hytta i midten er det også stort sett 360 graders utsyn. Deilig å slippe å bo i kjelleren. Også behagelig å ha"den fordømte jolla" hengende i daviter mellom skrogene, enkelt å entre jolla.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...