Jump to content

Eberspächer D3L problemer

vidarp

Recommended Posts

Hvor tar en vanligvis forbrenningslufta til varmeren fra da jeg helst vil slippe 2 skroggjennomføringer eller går det greit å ta hvorsomhelst utenom motorom ??(har søkt her på forumet men ikke funnet noe ang.dette).

Har en Eberspächer D3L 12v som styringsboxen er def.da pumpa ikke starter er det noen kansje her som har en styringbox el.hel varmer med andre deffekter så er jeg int.(varmeren starter v manuell pulstrøm til pumpa).

Styringboxen er også lik på noen D1L - D2L.

Vidar

Hvor tar en vanligvis forbrenningslufta til varmeren fra da jeg helst vil slippe 2 skroggjennomføringer eller går det greit å ta hvorsomhelst utenom motorom ??(har søkt her på forumet men ikke funnet noe ang.dette).

Vidar

Hvorfor ikke motorrom, må vel være greit det?

Vil tro at alle rom med god ventilasjon duger, unntatt sovelugarer.

Skulle en ha en bensinlekk i motorom uten å vite det så kan vel varmeren bli hissig hvis en tar forbrenningsluft derfra.

Er mange her som har luftvarmer og tar de fleste forbrenningsluft fra båtens innside(unntat Wallas da) ??

Sirkulasjonsluft taes fra uteplass(kalesjebåt)og her det nok friskluft.

Har ikke montert varmeren enda,jo rom/plass er ikke problem med og da vil det si att de fleste tar forbrenningslufta fra båten's innside å ingen manualer som sier noe annet ??.

Mont.D3L i en tidl.båt jeg hadde og her lagde jeg 2 skroghjennomføringer selv(i syrefast)å det fungerte fint men ville slippe unna med minst mulig hull i båten denne gang.

Edited by vidarp (see edit history)
Jeg vil anbefale å hente sirkulasjonsluften utenfra, da får du frisk luft uten båtlukt...

Helt klart å anbefale både for deefrosteren og dieselvarmeren men det tilsier jo flere skroggjennomføringer noe som spørsmålsstilleren nok ville unngå.