vidarp Startet 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Februar.2008 Hvor tar en vanligvis forbrenningslufta til varmeren fra da jeg helst vil slippe 2 skroggjennomføringer eller går det greit å ta hvorsomhelst utenom motorom ??(har søkt her på forumet men ikke funnet noe ang.dette). Har en Eberspächer D3L 12v som styringsboxen er def.da pumpa ikke starter er det noen kansje her som har en styringbox el.hel varmer med andre deffekter så er jeg int.(varmeren starter v manuell pulstrøm til pumpa). Styringboxen er også lik på noen D1L - D2L. Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 Hvor tar en vanligvis forbrenningslufta til varmeren fra da jeg helst vil slippe 2 skroggjennomføringer eller går det greit å ta hvorsomhelst utenom motorom ??(har søkt her på forumet men ikke funnet noe ang.dette).Vidar Hvorfor ikke motorrom, må vel være greit det? Vil tro at alle rom med god ventilasjon duger, unntatt sovelugarer. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 Hadde en Eber i min forrige båt og den tok både forbrenningslufta og innblåsingslufta fra det ventilerte benkrommet hvor den var montert. Nå var riktignok dette rommet ganske stort. Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 Jeg vil anbefale å hente sirkulasjonsluften utenfra, da får du frisk luft uten båtlukt... Sitér dette innlegget Link to post
vidarp Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 Skulle en ha en bensinlekk i motorom uten å vite det så kan vel varmeren bli hissig hvis en tar forbrenningsluft derfra. Er mange her som har luftvarmer og tar de fleste forbrenningsluft fra båtens innside(unntat Wallas da) ?? Sirkulasjonsluft taes fra uteplass(kalesjebåt)og her det nok friskluft. Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 (redigert) Bensin, da skjønner jeg dine betenkeligheter... Men hvor står varmeren, er ikke der nok luft til brenneren eller er det tett rom? PS! I min båt hentes brennluften også innvendig, der varmeren står. Redigert 14.Februar.2008 av Nyste (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vidarp Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 (redigert) Har ikke montert varmeren enda,jo rom/plass er ikke problem med og da vil det si att de fleste tar forbrenningslufta fra båten's innside å ingen manualer som sier noe annet ??. Mont.D3L i en tidl.båt jeg hadde og her lagde jeg 2 skroghjennomføringer selv(i syrefast)å det fungerte fint men ville slippe unna med minst mulig hull i båten denne gang. Redigert 14.Februar.2008 av vidarp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 Ops... Her dukket det opp en ting jeg ikke har tenkt på. Har min varmer i stuerommet. Her har jeg også bensinkannen til jollemotoren. Uforsvarlig?????? Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 Jeg vil anbefale å hente sirkulasjonsluften utenfra, da får du frisk luft uten båtlukt... Helt klart å anbefale både for deefrosteren og dieselvarmeren men det tilsier jo flere skroggjennomføringer noe som spørsmålsstilleren nok ville unngå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.