Jump to content

Vurdering ved kjøp av brukt seilbåt.


Sun Flyer

Hva foretrekker vi. Begrunn svaret.  

91 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Noen mener at personer ikke trenger å være på bildene.

 

Tror nok at de som driver med annonser og formidling/salg av disse fraråder en å ha personlige ting og bilder av personer på salgsbildene. Tanken er nok at kjøper skal ha en opplevelse av å kjøpe "sin" båt og ikke "din" båt - skjønner tanken og er faktisk helt enig!

 

Ellers er både annonsen og båten veldig fin.

 

Lykke til!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Den instrumentpod'en; står den slik at instrumentene er helt horisontale? Syns det ser litt rart ut. Går det an å vinkle den litt bakover?

 

Jeg har lagt den nesten flatt for å få den så lav som mulig, hvis en ser på bilder av "mega-yachts" som Najad og Vally er dette faktisk en løsning som er på vei inn. En annen fordel med å ha den slik er at man lettere leser av vindinstrumenter osv. når en oppholder seg foran i cockpit. Det beste er at en selv kan velge vinkelen på denne, så det blir opp til ny eier hvor mye vinkling en ønsker.

 

Jeg er tildels enig med det om personlige bilder, men mest utfra det synspunktet at en skal skjerme de som er avbildet. Når en ser i seilbåtbrosjyrer så er det jo mer vanlig enn uvanlig at en avbilder båtene med et lykkelig crew. Har desverre alt for få bilder av lettkledde snupper...

 

Når det gjelder Bavaria 38 AC så har jeg ingen ambisjoner om å konkurrere på rom eller pris, en får vel bare sette sin lit til at ikke ALLE skal ha Bavaria... Heitmann selger omlag 35 SO35/36 per år, og her er det jo noen hundre tusen å spare...

 

Bilder er nå rotert.

 

Beklager å ha sporet av tråden til Jeanneau forresten...

Redigert av ktpriv (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder Bavaria 38 AC så har jeg ingen ambisjoner om å konkurrere på rom eller pris, en får vel bare sette sin lit til at ikke ALLE skal ha Bavaria... Heitmann selger omlag 35 SO35/36 per år, og her er det jo noen hundre tusen å spare...

 

 

Bavaria 38 og SO35 knivet sterkt om å være norges mest solgte seilbåt da de begge var i salg. Sannsynligheten er vel stor for at den samme fordelingen også kan skje på bruktmarkedet. Folk skifter vel ikke mening så fort.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...