KaRsK Svart 22.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 au da.... den var mindre vellykket ja Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Det er vel derfor du ikke skal stå i/på båten mens den løftes inn eller ut av vannet :-) Jeg gjorde det en gang, og da båten plutselig glapp noen centimeter i stroppen måtte jeg plukke opp hjertet mitt fra båten og putte det inn i gjen ! Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 kreksli den sjøsettinga der. tenk for en følelse å sitte med ansvaret for kraningen der. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Odmar Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Men de har jo peiling, ikke ulikt hvordan Danske fiskere sjøsetter og tar opp sine fiskekuttere langs Vesterhavet. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Ingar Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Det er vel derfor du ikke skal stå i/på båten mens den løftes inn eller ut av vannet :-) Noen som husker den båten som datt ut av stroppene og gikk i sjøen med baugen først i en kaskade av vann, mens folk som klamret seg fast. Klarer ikke å finne igjen den tråden. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 (redigert) Denne tipper jeg, og det er jo ikke så rart det går dårlig med det løfteåket Redigert 23.Juni.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Nei, det er ikke den Per Chr, selv om den er ille nok...... Det er kun bilder, ikke film. Og båten er mye større, 40-50 fot etter min ringe hukommelse. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Lite planlagt sjøsetting, hær nord dær de gale bor Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 (redigert) Nei, det er ikke den Per Chr, selv om den er ille nok...... Det er kun bilder, ikke film. Og båten er mye større, 40-50 fot etter min ringe hukommelse. Det er vel den båten som skulle sjøsettes fra et lasteskip og som skled forover ut av stroppene du tenker på, Ingar? Gikk i sjøen med baugen først mens to mann ombord klamret seg fast som best de kunne. Jeg mener å huske det var i et "persialand" det skjedde, men er gått tom for søkeord.... Mvh, Kjell Redigert 23.Juni.2009 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Honduras Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 [Lite planlagt sjøsetting, hær nord dær de gale bor Kan du legge ut en video om hvordan dere får den inn det hullet i veggen igjen. Bør være minst like underholdende Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
millisivert Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 [...]Det er kun bilder, ikke film. Og båten er mye større, 40-50 fot etter min ringe hukommelse. Er den her du leter etter tenker jeg. Og 30 sekunder senere... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Se der var det ja, litt av et bilde. Husker det ble spekulert i fotomontasje, men jeg mener konklusjonen ble at bildene er ekte. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Her er den på film.... Båt i fritt fall Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
MajorAndy Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 Et tilsyneladende uudtømmeligt tema: http://ekstrabladet.dk/112/article1195885.ece Andy Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 Når en ser hvordan stroppene settes på skroget, er det ikke annet å si, at de får som fortjent ! Ialle fall har "min" kranfører alltid sikret stroppene mot glidning langs skroget. Veldig enkelt med et tau fra løftestroppen, der den passerer fenderlisten, og til fortøyningspullert. Men sef. det tar jo tre minutter ekstra, og er jo ikke så tøft..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.