Jump to content

Hvilke båter har selvslående fokk?


alidal

Recommended Posts

Nelson er jo da litt artige i og med at de legger ut en ny 370 på finn for mer enn det den egentlig koster. Det må jeg si... :smiley:

 

Ja, det her helt riktig. Dette er en båt med mye utstyr (mye jeg ikke ville betalt for, f.eks lyst treverk, ankervinsj mv). Prisen er dog satt nøyaktig etter prislisten så jeg kan ikke annet enn tro at det er prutning her, evt er det prutning på de båtene som etter sigende står i Greifswald så satser de kanskje på at noen betaler mer for å få en båt som ligger klar på brygga deres, det er jo selvsagt ikke alle som orker å hente selv og styre med det.

 

Høres ut om 370 har blitt veldig billig - et vennepar fikk denne levert i Stavanger, men gjorde litt jobb selv til ca. 1.3. Det var riktignok epoxystøp - tror det kostet 70 lapper. Da er det autopilot, vhf, ekstra vinsinstrument, plotter og sikkert annet som var med i prisen.

 

Mja, det er jo langt fra sikkert. Det er egentlig bare å ta for seg prislisten og så høres det ut som at det som gis i rabatt nå er mer av den typen utstyr du har brukt for. Tidligere har det hatt en tendens til å være farget skrog, rustfri kjetting og anker. Det blir mye kroner av, men ofte ting folk ikke ville valgt om det da ikke var med "i pakka". Ergo blir tilbudet meget bra slik det er nå. Men det er ikke vanskelig å spece båten til 1.3 enda, jeg har ikke fin regnet, jeg skal jo ikke ha en 370 heller, men poenget er at hvis du velger edruelig fra prislisten så får du mye båt for pengene for ca 1.1 mill, det mener jeg bestemt. Da må du hente selv og aller helst kjøpe kartplotter, VHF mv fra USA eller liknende, skal du ha alt slikt ferdig montert, epoxy skrog, annet treverk mv så blir det nok fort dyrerer. MEN, jeg skal ikke dra dette lengre, er en interessert så hør med Jørn hos NMV, kanskje var det kun på messa dette tilbudet gjaldt;)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...