Jump to content

Falmet gelgoat

rex

Recommended Posts

Prøv Hempel Gelcoat cleaner, gjør underverker på gammel gelcoat.

Vask først båten ren, så blandes gelcoatrensen i vann til grøtkonsistens, kost på båten med en myk kost (pass på så du får dekket all gelcoat) vent ti minutter og børst lett over igjen med en myk børste. Vent ytterligere ti minutter og skyll båten med mye vann...

Det står litt i denne tråden også (med bilder av meget falmet gelcoat)

Endelig en Polish/rub og voks som virker !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg har vært en svoren tilhenger av Autosol og vært fornøyd med dette produktet inntil:!!

En selger hos "Proffen" i Horten sa følgende:

- Vil du ha havnas blankeste båt?

Joda, svarte jeg. Men Astor er 25 år i år jeg tror neppe jeg har noen sjans til å komme i betraktning her?

Si ikke det, svarte selgeren. Du bør prøve MaxWax sitt Akryl Pasta.

Jeg kjøpte kanna og tok den i bruk på en meget falmet topp på Astor som en gang hadde vært sort. Nå grå og falmet.

Jeg kjørte i gang med poleringsmaskin og Akryl Pasta. Og resultatet som jeg la på i august har holdt seg vinteren i gjennom. Nå har jeg et par flekker i fronten på styrhuset som begynner å falme.

Jeg har også tatt resten av båten med samme produkt.

Jeg er MEGET forøyd.

En grønn kanne på 1 liter som er svært effektiv.

Det anbefales å bruke polermaskin med en middels til hard skumskive.

Deretter går man over med Hardglans.

Lykke til!

mvh Astor

astor_maxwax.jpg

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif