rex Startet 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2008 (redigert) Falmet gelgoat.Er det noe som har et tips på hvordan jeg får liv i den sorte gelgoaten på min Scand. Redigert 18.Februar.2008 av rex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Ja da er det vel bare og starte pussemaskinen med litt Autosol på og jobbe noen timer, så skinner alt som bare solen kan. Husk og vokse godt etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
kim Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Skal du få denne helt fin er det en forutsetning at du har en god poleringsmaskin (vinkelslipertype). Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...hl=svart++scand Står endel om svart stripe i denne tråden Sitér dette innlegget Link to post
rex Svart 19.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Takker, så det er mulig å få dette til om man bare jobber litt. Godt å høre. TAKK! Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Prøv Hempel Gelcoat cleaner, gjør underverker på gammel gelcoat. Vask først båten ren, så blandes gelcoatrensen i vann til grøtkonsistens, kost på båten med en myk kost (pass på så du får dekket all gelcoat) vent ti minutter og børst lett over igjen med en myk børste. Vent ytterligere ti minutter og skyll båten med mye vann... Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Et spørsmål som alltid gir mange forskjellige svar..... Se denne linken: http://www.kongstad1.net/paranter/artiklar.../vattenslip.php blankt ble det! Mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Det står litt i denne tråden også (med bilder av meget falmet gelcoat) Endelig en Polish/rub og voks som virker ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astor Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Jeg har vært en svoren tilhenger av Autosol og vært fornøyd med dette produktet inntil:!! En selger hos "Proffen" i Horten sa følgende: - Vil du ha havnas blankeste båt? Joda, svarte jeg. Men Astor er 25 år i år jeg tror neppe jeg har noen sjans til å komme i betraktning her? Si ikke det, svarte selgeren. Du bør prøve MaxWax sitt Akryl Pasta. Jeg kjøpte kanna og tok den i bruk på en meget falmet topp på Astor som en gang hadde vært sort. Nå grå og falmet. Jeg kjørte i gang med poleringsmaskin og Akryl Pasta. Og resultatet som jeg la på i august har holdt seg vinteren i gjennom. Nå har jeg et par flekker i fronten på styrhuset som begynner å falme. Jeg har også tatt resten av båten med samme produkt. Jeg er MEGET forøyd. En grønn kanne på 1 liter som er svært effektiv. Det anbefales å bruke polermaskin med en middels til hard skumskive. Deretter går man over med Hardglans. Lykke til! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.