Jump to content

15 brukte Viknes 1030 til salgs på finn


LykkelitenIV

Recommended Posts

1030 er jo en på som kan brukes til alt, og med fikskekvote kan jo båtkjøpet gå i pluss! (tar vel litt tid, men har du nok av det er jo dette en gylden mulighet.)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om det er så lett og få disse registrert som fiskefartøy lengre etter det jeg har hørt er skroget for tynt og intrengningsterkelen til lasterom og salong for lav samt at dører og vinduer er for svake. Nå er det jo også kommet brgrensninger på hvor mye en som hobbyfisker kan ha i intekt fra fiske. Vil derfor tro at for mange blir disse båtene vanskeligere og finansiere nå.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om det er så lett og få disse registrert som fiskefartøy lengre etter det jeg har hørt er skroget for tynt og intrengningsterkelen til lasterom og salong for lav samt at dører og vinduer er for svake. Nå er det jo også kommet brgrensninger på hvor mye en som hobbyfisker kan ha i intekt fra fiske. Vil derfor tro at for mange blir disse båtene vanskeligere og finansiere nå.

 

 

Pga. av krav er det en egen fiskeversjon. Standard båt vill ikke kunne fåes registrert som fiskefartøy lengre.

 

Men i denne sammenhengen selges en av båtene med fiskekvote, er vel da også registrert som fiskefartøy, eller?

 

Må slike kvoter omregistreres på eiers navn eller er det bare å fiske ivei?

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Nei, du må være fisker registrert i fiskermantallet. Det vil si du må ha jobbet som fisker i en periode. Og for videre å ha dette som næringsvei må fisket utgjøre mesteparten av inntekten.

 

Tipper båten med kvote passer en annen fisker best.

 

Skal man begynne som fisker fra start er det kanskje best å jobbe som mannskap på båt noen år, men hvorfor ikke? Har forstått det slik at rekruteringen er lav, og så er yrket spennende.

Redigert av traust (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En kompis hadde en slik for noen år siden. Var visstnok en kjempebåt. God i sjøen osv. Personlig blir det vel mye fiskebåt, men smaken er jo heldigvis forskjellig. Mangfoldet på sjøen gjør jo at vi har noe å snakke om.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Nei, du må være fisker registrert i fiskermantallet. Det vil si du må ha jobbet som fisker i en periode. Og for videre å ha dette som næringsvei må fisket utgjøre mesteparten av inntekten.

 

Skal man begynne som fisker fra start er det kanskje best å jobbe som mannskap på båt noen år, men hvorfor ikke? Har forstått det slik at rekruteringen er lav, og så er yrket spennende.

 

Blir nok tungvint å drive sjark da, men tror ikke det hadde blitt noe av uansett, har jo andre drømmer en må følge opp. Men en ting kan jeg si deg Traust, Fiske fra sjark og store ringnotsnurpere er et spenneden yrke. To av onklene mine jobber på slike båter og flere jeg kjenner jobber også i yrket. Det er morro å være med dem på jobb.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...