gangso Startet 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2008 hei.. 1oktober 2007 kjøpte eg meg ny båt!! de som må gjerast er å -pusse-ferdig -plaste -og male litt -få teppe i dørken -sette inn vinduene -montere alle delane. må kjøpe. -cdspiller-kjøpt -sprutsikkert deksel-kjøpt -styrestag -el-start til motoren -lanterne-kjøpt -bryter panel/startpanel-kjøpt -giver til knopmåler-kjøpt motoren som eg skal ha på båten er ein 50hk mercury 80mod 4syl. kansje litt over kill på ein 13fots båt. men har ikkje mindre alt eg kommer på til no. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 19.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 par bilder til!!.... Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
csvirus Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Hva er galt med el-starten på motoren siden du skal kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 20.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 den plast delen på toppen er knekt.. og der va sikkert 1kg eir inni når eg opna.. er de nukk og berre kjøpe den plast delen eller?? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 no er båten plasta.. vart sån halveis bra.. la 3lag slenger inn noen bilder etter kvert Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Droll Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 den plast delen på toppen er knekt.. og der va sikkert 1kg eir inni når eg opna..er de nukk og berre kjøpe den plast delen eller?? Hvor ille er den da ???, irr kan fjernes, plast ringen på toppen er vel bare en vibrasjons dempende foring. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
gangso Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 hei.. der va ikkje så masse irr når eg såg etter.. men den plast ringen holder dissa magnetane som er festa i ein ledning og so er de noke fjøyre som skubber dei inn mot midten.. men skal høyre med onkelen min om han har noen deler... Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Droll Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 hei.. der va ikkje så masse irr når eg såg etter..men den plast ringen holder dissa magnetane som er festa i ein ledning og so er de noke fjøyre som skubber dei inn mot midten.. men skal høyre med onkelen min om han har noen deler... Så du mener INNE i starteren, det endrer litt på delebeskrivelsen.... "magnetene" du refererer til er ikke magneter, de er børster . En kan få overhalings kit til disse starterene, har ikke noen addresse til noen norske forhandlere, men de har muligens... Kjenner du igjen plast dingsen her på bildet ?? , dette kittet er til en større motor, men inneholder de samme delene . Ca pris er $40.- ( + frakt og omkostninger ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
gangso Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 (redigert) ja der va den plast dingsen jo :P... kor masse koster de i norske kr med frakt og alt??? link til sida eller nr der du kan bestille? Redigert 26.Februar.2008 av gangso (see edit history) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
csvirus Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Og husk når du bytter børsteholderen så sjekk at skruene som holder den er rene og fine, hvis ikke bytter du de, evnt. renser gjengene.... Hadde selv startproblemer pga at disse hadde dårlig kontakt...... Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 27.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 hmm.. de so er, er at eg klarte knekke den eine skruen :( og den andre står bom fast Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
csvirus Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Tror muligens jeg har en bunn liggende som kan passe, kan sjekke det i morra eller noe..... Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 27.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 oki.. hadde vert fint... skal egentlig sette ut båten til påske ferien med er lite vits uten starter.. har du den plast dingsen og eller?? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 i dag.. har eg bunnsmørt. og so har eg snudd den.. montert motoren for prøving.. skal plaste litt oppi og bak på hekken.. so blir de sjøsetting Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 18.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 hei.. montert annlegg og alt de elektriske.. skal sette i vindu og plasta bak. so er de sjøen :D snekka og er snart klar.. kjøpt meg ny motor i går.. henter den i morga.. :) noken som vil tippe ka motor de er?? :P tar litt tid ditta prosjekte når eg holder på med ein tresnekke og. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 19.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 henta motoren no :D stolt eiger av ein yamaha 40hk 89mod 3syl uten autolube... best uten meiner eg:) motoren er so vidt brukt.. stått i ro i mangen år.. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
ivar Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Med den dekoren så ser motoren din mer ut som en '85. Vi hadde en 87, den hadde den nye dekoren - og autolube. Rago63 har sikkert mer opplysninger ang de årsmodellene... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
gangso Svart 19.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 er nukk 89:P står i mi kontrakt og forje kontrakta.. stått på ein øyen 16ht sida motoren va ny.. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
ivar Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Det kan jo sjekkes vha serienr.... hva som står i kontrakta trenger ikke nødvendigvis være riktig. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
gangso Svart 19.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 ok.. skal sjekke de når eg kommer heim :P eg håper i vertfall den ikkje er eldre en ka som eg er opplyst om. men uansett der er ikkje noke irr eller rust på motoren og den er vert de eg betalte for den :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 bilder :) båten med gamle motoren... Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 som sagt so har eg kjøpt meg ny motor... og der fulgte med ein splitter ny turteller... men kordan kobler man den til?? der er 4pinna som stikker ut bak og der skal kabla inn på?? har hørt de va noken kabla fra kontroll boksen.. men eg veit ikkje, noken som har ein tegning eller noke sånt?? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
ivar Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Motoren ser nå veldig fin ut for alderen. Hva slags turteller? Fjernkontrollboksen ser ut som en Yamaha 701, sjekk om det kommer ut 3 ledninger, gul,grønn og svart. Her er gul +12V, grønn er signal og svart er jord. Hvis det er en yamaha turteller så passer det ihop med samme fargene. Sjekk om det er en liten bryter bakpå turteleren der det står noe sånt som "4-6-8" , det er antall pulser motoren gir pr omdreining,skal stå på 6 for din 40hk. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
gangso Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 hei.. de er den gamle kontroll boksen eg har fått med ein yamaha 703kontrollboks. på turtelleren bak er ein bryter som står 1-2-3-4-5-6.. og han eg kjøpte de av sa de va antall syl.. og so er de ein faria turteller meiner eg. skal sjekke opp i detta når eg kommer heim på lørdag Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 ingen som veit kordan man kobler til turteller??? fått bolta fast motoren i dag :) kobla alle ledninger og såtte i ny kontroll boks :D dasjbord.. nett såtte inn turteller.. foresten nytt bryter panel :) eller va eit gammalt eg fant. men er beire en de gammle som ikkje passa sikelig ny kontroll boks 703 remote :) med el-start.. høgtalar kasse... prøvde koble opp forsterker men vart uklår lyd og bare swisshing .. cd-spilleren :) bryter panel og turteller :) skal pusse eller bytte sig tenneren dasj borde "ferdig" kommer vell ein klokke eller voltometer til.. og de siste bak på turtelleren :) kordan skal eg koble den opp?? frå boksen kommer de 6 ledninga der 3 og 3 henger sammen.. i den eine bonken er der 1gul 1svart og 1grønn, i den andre er der to gule som er kobla sammen og 1rosa og 1 svart ka som skal koblast til turtelleren og kor skal de koblast til?? og der står 1-2-3-4-5-6 bak på turtelleren.. er de antall syl?? eller noe annet?? takker for alle svar :) mvh william Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.