Jump to content

alicraft speed 13 prosjekt!

gangso

Recommended Posts

sjekk om det kommer ut 3 ledninger, gul,grønn og svart. Her er gul +12V, grønn er signal og svart er jord.

Hvis det er en yamaha turteller så passer det ihop med samme fargene.

Her er fargene du skal bruke ut fra kontrollboksen.

Har du mulighet for å få lagt inn et bedre bilde av baksida på turtelleren?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 2 uker senere...

hei..

vert og testa båten i dag. knopmåleren funker ikkje:( og turtelleren går først opp til 4000omd og so detter

den ned til 2000omd og går sakte opp til 4000og der stopper den på full gass noken som veit ka som er feil??

kobla feil? eller stilt inn feil på den 1-2-3-4-5-6bak?? ha sett den på 3 sida den er 3syl

03042008001.jpg

William Andrè

Knopmåleren kan du teste med å blåse i slangen, du skal kunne se at nåla beveger seg når du blåser hardt i slangen. Du skal også kunne blåse andre veien, kan være at giverhullet i stammen er tett av en eller annen grunn. I så fall har jeg pirket ut f.eks taufibre fra pilothullet, deretter blåst med sykkelpumpe for å få ut alt.

Ang turtelleren, var en her på forumet (Helge?) som hadde samme problemet med at turtelleren "giret" , kan virke som at uorginale turtellere er mer følsomme for støy på signalet enn org.Yamaha.

Den motoren der skal forresten ha turtall på rundt 5500 på full gass. Har du sjekket propellen,om det er noen synlig merking?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Guest Avmønstret#

Synd med motoren!

Når det gjelder vinduet så er det zalo og vann som gjør susen. Greit om det ikke er for kaldt ute, da stivner lista. Antar at lista har en stiv plastlist som ligger som en pølse inni ei glipe i hovedlista. Denne tar du ut før montering, og setter i etter at list og rute er på plass. Men som regel er denne pølsa tørr og knekker når du prøver deg, så jeg ville kanskje prøvd uten å ta den ut først.

Posisjoner deg slik at du når ruta og lista på begge sider, tre lista på ruta, pøs på med zalo og vann, så er det bare å begynne å herje på. Plexien tåler ganske mye bøying og bending. Ha vann og zalo innen rekkevidde slik at du kan pøse på mer uten å slippe ruta.

Guest Avmønstret#

Det skal gå skjønner du :smiley: Også selv om det er glass. Zalo og vann er det første du må ha på plass. Så ville jeg først prøvd å montere lista på ruta og så prøvd å tre det inn i overbygget. Hvis det er klin umulig kan du prøve å montere lista på båten og tre ruta inn.

I tilegg til zalo kan et triks være å legge et tau, ikke for tjukkt, nedi lista. Monter lista på båten, legg tauet nedi (og en stump ut), zalo og vann. Så legger du ruta inn slik at den ene "leppa" ligger riktig mot ruta, og den andre "under". Da kan du dra i tauet slik at den leppa som ligger "under" blir vrengt opp slik at ruta blir "montert". Sjekk om den ene "leppa" er litt lengre enn den andre. Da er det den korte leppa som skal vrenges til slutt.

Og du må ha noe å stikke mellom rute og list for å tvinge leppa over på rett side. Er lista varm og smurt med zalo og vann kan du tvinge den så mye du vil uten at den går i stykker. Men ikke bruk metallredskap hvis det er ei glassrute. Ville tegnet av et omriss av ruta på ei papp-plate før jeg monterte, bare i tilfelle (koster ikke allverdens å få skjært ny hos en glassmester hvis den knuses). Ville også lagt båten en plass jeg kunne finne ruta hvis den "plopper" når du holder på.

Dette får du til når du finner rette teknikken. Jeg brukte to timer med knot når jeg skulle bytte bakrute på en gammel bil. Når jeg fant teknikken med zalo, vann og tau gikk det på 15 minutter.

Om det er helt umulig ville jeg bestilt ny list.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...