Jump to content

30 talls seiling/regatta på youtube

SamH

Recommended Posts

• 1 year later...

Hei sam. Første filmen @ 2:07 hva slags seil er det dem fører? Kan ikke se det i noen av bøkene jeg har!

La merke til denne seilføringen på en annen vesentlig nyere film på "degtuben" her om dagen. Men tenkte det var en "egen" ting han hadde funnet på (En turseiler som fimet seg selv med kitecam).

Ah. fant masse. Lærte jeg noe nytt i dag å. Dagen er reddet mao :)

Trudde det var en tidlig variant av dagens gennaker. Fant flere tur/hav seilere som brukte denne seilføringen. Er vel lettere å holde styr på disse klutene en en gennaker om man er alene på tur.

tnx

Der var det mye fint der Sam. Forstår ditt våte blikk :) Bemerk at laffen står på brygga med sneipen i munnviken. DET skulle ha vært i dag det ai aiai. Husker en episode med Håkon hvor han sto bortgjemt for seg selv og en "snik" fotograf hadde fotografert han når han røkte. Det var jo nesten en undergang LOL (dengang båtene var av tre og menn av stål).

Mer morro fra 50 åra:) Båtutställning på Ostermans Marmorhallar 1953

Jeg vil VELDIG gjerne ha en slik en. (ved 02:03)

Sant det sam :-D (Så sant du ikke tenker på trær som falt for tusenvis av år siden også).

Vi har jo ytterkantene... Som flere tusen tonners badekar, kontra Jan Thomas og Ari Ben. Men ikke la oss gå nermere inn på dette. Med fare for at Ari dukker opp her og. Å skriver en dårlig bok om hvor dumme vi er som mener noe om han. :puke: