terron Startet 22.Februar.2008 Del på Facebook Startet 22.Februar.2008 (redigert) Driver for tiden med å få VHF + GPS + AIS til å prate sammen på samme sprog, og jeg har utstyr som skal kunne prate på samme NMEA sprog. Men på både VHF apparatet og GPS`en er det en kvast med ledninger i alle regnbuens farger. Noen som vet om det er noen standarder som følges fra produsentene, eller er det tilnærmet kun sort til minus som de er enige om?. Har bruksanvinsing til VHF apparatet, men ikke til det andre utstyret. På VHF-apparatet er gul ledning NMEA inn, mens blå ledning er NMEA ut. Men så er det også rosa, hvit og lyseblå ledning?????? Disse står ikke beskrevet noe sted. Fra GPS-en har jeg totalt 8 ledninger i hver sin farge............... Strømtilkopling er OK på alle apparater. Redigert 22.Februar.2008 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 22.Februar.2008 Del på Facebook Svart 22.Februar.2008 Tror ikke det er noe standard på dette. Du er nok avhengig av koplingsskjema. Fabrikat? på min VHF er faktisk rød nmea- og brun nmea pluss Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
sailorboy Svart 22.Februar.2008 Del på Facebook Svart 22.Februar.2008 Dersom du kommer med typebetegnelse og produsent på boksene du skal koble sammen så får du sikkert noen tips her. Det er ingen standard på ledningsfarger på NMEA tilkoblinger i NMEA standarden. Må nok finne ut av dette i manualen til det som skal kobles. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.