Jump to content

Baugpropell på Bayliner 2855


Huey

Recommended Posts

Som eier av en Bayliner 2855 SB Ciera / 2000 modell vurderer jeg å få satt inn en baugpropell (baugtruster).

 

Har noen gjort erfaring med dette på en tilsvarende båt?

 

Tar gjerne imot informasjon som;

 

- Størrelse / fabrikat på baugpropell.

- Plassering i skroget.

- Teginger / bilde på installasjon.

- Strømtilførsel.

- Matriell liste.

- Erfaring av effekt / funksjon.

Med vennlig hilsen

 

Huey

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg monterte en Sleipner SP55 i min 285 i fjor. Den ble montert under Airconditionen (under køya i baugen).

 

Noen bilder ligger her.

 

Jeg hadde hjelp til å at hull og støpe fast tunnelen (jeg får nærveutslett av å lage hull i båten :blush: )

 

Kabler fra batteri: 95 kvadrat. Disse ble lagt på babord side.

 

Styrekabler ble lagt på styrbord side, inntil veggen bak bordet og inn i skottet bak kjøleskapet. Videre bak toalettrom og opp i dashbord.

 

Baugpropellen fungerer bra og det er nok skyv i den, også når det blåser friskt. Jeg har koblet den til forbruksbatteriene og jeg opplevde at hvis jeg kørte den lenge så begynte det å pipe overalt for varsling om lite spenning. Jeg har nå montert inn et forbruksbatteri til (har nå 3 stk på 100 ah) og har lagt 95 kvadrat mellom batteriene, så nå håper jeg at jeg slipper pipingen.

/per

Link to post
Share on other sites

Ikke så bra å koble til baugpropell til forbruksbatteri, da en tapper en del av batteriene, når en bruker baugpropellen når en legger til. Jeg har montert inn ekstra batteri på startbatteriene, og tar strøm her til baugpropellene. Da vet jeg at forbruksbatteriene er full-ladet når vi legger oss til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...