Huey Startet 23.Februar.2008 Del på Facebook Startet 23.Februar.2008 Som eier av en Bayliner 2855 SB Ciera / 2000 modell vurderer jeg å få satt inn en baugpropell (baugtruster). Har noen gjort erfaring med dette på en tilsvarende båt? Tar gjerne imot informasjon som; - Størrelse / fabrikat på baugpropell. - Plassering i skroget. - Teginger / bilde på installasjon. - Strømtilførsel. - Matriell liste. - Erfaring av effekt / funksjon. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Huey Link to post
Compromise Svart 23.Februar.2008 Del på Facebook Svart 23.Februar.2008 Hei! Jeg monterte en Sleipner SP55 i min 285 i fjor. Den ble montert under Airconditionen (under køya i baugen). Noen bilder ligger her. Jeg hadde hjelp til å at hull og støpe fast tunnelen (jeg får nærveutslett av å lage hull i båten ) Kabler fra batteri: 95 kvadrat. Disse ble lagt på babord side. Styrekabler ble lagt på styrbord side, inntil veggen bak bordet og inn i skottet bak kjøleskapet. Videre bak toalettrom og opp i dashbord. Baugpropellen fungerer bra og det er nok skyv i den, også når det blåser friskt. Jeg har koblet den til forbruksbatteriene og jeg opplevde at hvis jeg kørte den lenge så begynte det å pipe overalt for varsling om lite spenning. Jeg har nå montert inn et forbruksbatteri til (har nå 3 stk på 100 ah) og har lagt 95 kvadrat mellom batteriene, så nå håper jeg at jeg slipper pipingen. Sitér dette innlegget /per Link to post
NilsPils Svart 23.Februar.2008 Del på Facebook Svart 23.Februar.2008 Husk at det er viktig med skikkelig avrunding rundt hullet for å unngå avløsning og minske innløpstapet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ben Sin Svart 23.Februar.2008 Del på Facebook Svart 23.Februar.2008 Hei Vi har en Sleipner 5 hk, 175 mm tunnell. 95 kvadrat kabel trukket på styrbord side. God effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 24.Februar.2008 Del på Facebook Svart 24.Februar.2008 Ikke så bra å koble til baugpropell til forbruksbatteri, da en tapper en del av batteriene, når en bruker baugpropellen når en legger til. Jeg har montert inn ekstra batteri på startbatteriene, og tar strøm her til baugpropellene. Da vet jeg at forbruksbatteriene er full-ladet når vi legger oss til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.