Jump to content

Baugpropell på Bayliner 2855

Huey

Recommended Posts

Som eier av en Bayliner 2855 SB Ciera / 2000 modell vurderer jeg å få satt inn en baugpropell (baugtruster).

Har noen gjort erfaring med dette på en tilsvarende båt?

Tar gjerne imot informasjon som;

- Størrelse / fabrikat på baugpropell.

- Plassering i skroget.

- Teginger / bilde på installasjon.

- Strømtilførsel.

- Matriell liste.

- Erfaring av effekt / funksjon.

Med vennlig hilsen

Huey

Hei!

Jeg monterte en Sleipner SP55 i min 285 i fjor. Den ble montert under Airconditionen (under køya i baugen).

Noen bilder ligger her.

Jeg hadde hjelp til å at hull og støpe fast tunnelen (jeg får nærveutslett av å lage hull i båten :blush: )

Kabler fra batteri: 95 kvadrat. Disse ble lagt på babord side.

Styrekabler ble lagt på styrbord side, inntil veggen bak bordet og inn i skottet bak kjøleskapet. Videre bak toalettrom og opp i dashbord.

Baugpropellen fungerer bra og det er nok skyv i den, også når det blåser friskt. Jeg har koblet den til forbruksbatteriene og jeg opplevde at hvis jeg kørte den lenge så begynte det å pipe overalt for varsling om lite spenning. Jeg har nå montert inn et forbruksbatteri til (har nå 3 stk på 100 ah) og har lagt 95 kvadrat mellom batteriene, så nå håper jeg at jeg slipper pipingen.

/per

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...