Jump to content

Prosjekt cockpit puter


Sydvesten

Recommended Posts

Da er jeg så smått i gang med prosjekt cockpit puter til båten... løaget maler i papp sist helg, fikk kuttet til skumgummi hos Tøgersen i Haugesund på fredagen... 6 cm skumgummi av an type som er noe hardere enn den gule billige madrasstypen. Kostnad så langt 840 kroner for skumgummi og 160 kroner for en rull dobbeltsidig smal tape og 450m med systråd... Skaien som er 5 løpemeter med bredde 1,4m er for lengst avskrevet siden jeg har hatt det liggene i 4 år til ingen nytte... men kostnaden i sisn tid var 150 kroner i utlandet da det ble kjøpt...

 

puter.jpg

Putene lagt ut på gulvet.. i heimen

 

Verktøyet som skal brukes videre er en Singer symaskin fra 1922 som da kostet den nette sum av 218 kroner i førlge dokumentasjonen.. en Saks som er "lånt" av StatoilHydro..

 

symask.jpg

Her er vidunderet som har sydd puter til en Sandvik 25AC og kallesje til en 30 fots SeaRay..

 

 

Målet er å bli ferdig til påsken, har et par uker på meg.... kommer litt an på om arbeidslysten kommer eller ei...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Dette ! gleder jeg meg til å følge, Sydvesten. Tenker nemlig på det samme selv.

 

Hadde en 3 timers kjøretur for motor, fra verft til havn i går. SÅ nå er det bare å sette igang med alle planer, da båten allerede er nystoffet og polert og sjøsatt.

 

Hvilken farge skal du ha?

Link to post
Share on other sites

Mine puter til cockpitbenkene (levert av kapell&annat) har innsydd et nylonbånd som stikker ut slik at putene kan festes med en liten klemme som sitter på kanten av cockpitbenken. Dette er kjekt fordi en slipper bekymringer om at puter skal blåse overbord. Har du tenkt på noe sånt?.

 

Du kan såvidt se hvordan det er gjort på bilde nr 6 her

Redigert av ktpriv (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Fargen på putene blir hvite siden det er det jeg har liggende..... når det gjelder å feste dem så er jeg ikke sikker ennå, men tror det blir med trykknapper på "innersiden" framsiden av benkene. Jeg syr inn to "ører" på framsiden av putene som jeg kan bruke til dette formålet... syr også inn det samme på baksiden slik at jeg kan feste dem i overgangen mellom setet og ryggen på benkene om ønskelig, dermed skal det være mulighet for 4 trykknapper på hver pute... Det er lettere å klippe bort noe som ikke blir brukt enn å sy noe på etter at alt er ferdig..

 

Det er ikke planlagt å ha dem på under seilas, men til bruk i havner og slikt.. så de blir lette å fjerne

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...