Jump to content

Plotterkjøp i USA

Yankee

Recommended Posts

Ned mot halv pris vil jeg tro. Husk imidlertid at du får problemer med garanti og service i Norge. Utstyret må feks. sendes til USA for en enkel softwareoppgradering.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Utstyret må feks. sendes til USA for en enkel softwareoppgradering.

På Garmin så lastes dette ned fra nettet enkelt og greit....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg bestillte en Garmin 525S fra wmjmarine som ble levert til hotellet til kona i New York når hun var på handletur der. (Det ble plutselig nesten med mer hjem igjen til meg enn til hun selv :smiley: ). Veiledende for denne plotteren var da 12.000,- her hjemme, pris inkl frakt til NY kom på 5.400,-. Og som sagt ovenfor, software oppgraderinger utføres selv på fem minutt selv.

Fikk med en Level Horizon 10.5" til min båt fra USA. Den tok jeg med til den Norske forhandleren (Seatronic Moss) som oppgraderte den med siste programmvaren og byttet de Amerikanske kartene til Norske uten mellomlegg... Service altså :flag:

Handler jo en del der og da :smiley:

Er det ikke sånn at hvis du kjøper noe i utlandet så kan du ta det med til nermeste forhandler dersom det skulle vere noe?

Thorlyn, nå kjenner jeg ikke den plotteren du har kjøpt, men rent generelt:

Plottere trenger ofte lang tid til å reorientere seg når de har flyttet over lange distanser uten å ha vært påslått - og det må vi vel si at din har gjort.

Den trenger også å ha antenne tilkoplet, og antennen må "se" satelittene, slå den på, og la den ligge. Har selv opplevd at det tok ca 20 minutter fra jeg slo på min NS25 til den hadde funnet sin nye hjemmehavn etter å ha vært flyttet fra 66o N til 60o N uten å ha vært påslått.

Forhåpentligvis er det bare dette som skal til for at du igjen blir en fornøyd reder og kaptein!

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Hvis du ikke tester i båten, må du sørge for at du har nok strøm til å drive den.

Da jeg testet min nye Garmin 3010, forsøkte jeg først med en liten batterieliminator, men det var ikke nok til å få plotteren opp å gå. Etter å ha brukt opp hele repertoaret med eder og forbannelser, gikk jeg til Daggubbisen og kjøpte en strømforsyning på 6 Ampere, og da virka alt som det skulle. Strøm er viktig.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Jeg har akkurat kjøpt meg en Garmin 525s fra starmarinedepot.com, jeg betalte 4900 kroner for den. Min bror var nylig i USA og tok den med seg hjem, slik at jeg slapp unna frakt til Norge og moms. Da ble det jo ennå billigere.

Jeg kan ihvertfall anbefale starmarinedepot de er rask og har god service. Ut fra det jeg kunne finne ut så hadde de lavest priser på Garmin, av de nettbutikkene jeg sjekket i USA.

De kan også skaffe norske bluechart kart, men det har de ikke på lager og da tar det 10-12 dager før de er på plass.

Men kartet ville jeg kjøpt i Norge, tror det blir billigere. Jeg kjøpte mitt kart hos Norsk Fletteri, jeg kjøpte det på båtmessen her i Bergen nylig og betalte bare 1580 kroner for det.

Hmm, det hørtes jo fristende ut. Er der stor forskjell på pris utfra hva slag butikk en handler i?

Er du fornøyd med denne 525 plotteren? Er der både intern antenne og mulighet for ekstern? ekkolodd?

Jeg er veldig fornøyd med denne, veldig god oppløsning på skjermen, rask oppdatering og godt ekkolodd. De nyeste softwareoppgraderingene førte til nye funksjoner slik som splitt-skjerm mellom kart/kart og kart/ekkolodd. Den har innebygget antenne samt mulighet for ekstern. Jeg har min under hardtop og bruker intern antenne, får god dekning på denne måten så jeg slapp unna ekstern antenne så langt.

:nonod: Fikk min 525 fra WMJ på fredag.. venta til idag meg og prøve den.. virkan da... NEI... :nonod: kommer bare lys i knappene.. får ikke skrudd den på en gang.. da er det kjedelig og handle i usa.. og jeg som gleda meg sånn :sad:

Dette opplevde jeg en gang jeg skulle skru på min. Det skyldes en feil i programvaren. Se denne linken for info på hva jeg gjorde.

Hadde den bare slått seg på i det hele tatt.. ikke et pip engang.. Men.. det som er rart er at når plotteren nå har stått hjemme i stua med spenning tilkoblet men ikke prøvd og skru på.. da gir den et pip og vil liksom starte for så og bli helt død fort. Hmm lurer på om ikke den har innebygd minnebatteri og det er flatt.. skal ringe support i UK nå og høre med dem. :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

med fare for og spore helt av :smiley: Dette er jo us import så jeg informerer. Ringte garmin i UK og la fram problemet. Konklusjon: De oppretter sak nå og sender meg service nummer slik at jeg kan sende plottern til dem. Han forsto ingenting av problemet og ville ha plottern til dem. Bra service så langt GARMIN :smiley:

hei igjen!

vent litt med å sende den inn. Det er akkurat samme symptomene jeg hadde og følgende oppskrift fikk den iorden igjen:

Question: </SPAN> Why Does My Device Power Off Immediately After It Powers On?

Answer: This issue has been corrected in a software update. This update can be found by clicking here. Download this update to a blank SD card. The following are the steps to installing this update from the SD card to the device:

1. With the device powered off, insert the SD card
  2. Press and Hold the 'Up' on the direction pad and the 'Power' button at the same time
  3. Release the 'Power' button as the unit powers on
  4. Continue to hold the 'Up' on the direction pad until the device displays "Software Loading"
  5. When the unit restarts, this issue should be corrected.

Ta et minnekort (SD-kort, ofte brukt i digtalkamera og mp3 spillere) og hent ned siste software update. Ved å holde inne knappene som beskrevet over tvinger du den til å laste inn ny firmware og da funket min som bare det etterpå.

Har nå lastet ned programmvare og prøvd og laste det inn.. DEN ER DØD :cryin: Har hatt løpende kontakt med garmin UK. Konklusjon: De vil ha den inn og jeg får ny tilbake :smash: Er nå i kontakt med WMJ ang retur. Venter på svar fra dem nå.. Dette var noe skikklig :puke:

Blir sikkert gøy når jeg får ny inn til avgiftslandet og skal forklare at den allerede er momset inn :crazy:

Er det noen som vet hvordan det gjøres på en smidig måte?? :confused:

Jeg er veldig fornøyd med denne, veldig god oppløsning på skjermen, rask oppdatering og godt ekkolodd. De nyeste softwareoppgraderingene førte til nye funksjoner slik som splitt-skjerm mellom kart/kart og kart/ekkolodd. Den har innebygget antenne samt mulighet for ekstern. Jeg har min under hardtop og bruker intern antenne, får god dekning på denne måten så jeg slapp unna ekstern antenne så langt.

Følger det svinger med i pakken til denne, eller må en kjøpe det utenom? Var det denne plotteren det ble diskutert noe barnesykdommer på her i sommer? Noe om feilvisning?

Hvordan gjøres dette med oppdatering av data, er der usb kabel med plotterene?

Garmin logo kommer opp og det står "holding boot lock" derfra så henger den seg fullstendig. Når jeg da bryter strømmen og prøver igjen så kommer det ikke noe i skjermen engang :cryin:

Beklager at jeg "låner tråden din" yankee :flag:

det følger ikke med noen kabel. Du må kjøpe et SD kort og laste ned fra nettet for så og legge det inn. :flag:

Redigert av THORLYN (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...