Jump to content

Utstyrsfreak?  :-)

Walter_S

Recommended Posts

Denne her må bare være Norges "største" utstyrsfeak! Alt det der i en 32' trebåt?  :lol: Noe bedre?  :crazy:

Bilde

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=419...81&pos=21&rub=7

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Denne her må bare være Norges "største" utstyrsfeak! Alt det der i en 32' trebåt?  :flag: Noe bedre?  :crazy:

Bilde

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=419...81&pos=21&rub=7

Med den hvite RJ-45 koblingen under MT'en ser det ut som han kansje har BREDBÅND om bord  :crazy::lol::flag: :flag:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

:wink:

Jaaa---- de e bære lækkert-----! Jeg håper chiefen ser dette - han holder på å lage nytt dashboard til den kjære Gygra.

Vi er ikke freaker,men---     vi er enige om at det trengs noe fornyelse!

Dette er utgangspunktet i dag:

Noen instrumenter etter BMW-en som sto inne før står der bare til "pynt"

Dessuten er det planer om å sette inn radar og autopilot. Skal prøve å følge opp med bilder når noe skjer. Er det flere som savner en enklere måte og laste opp bilder på?

Må innrømme at jeg strever endel, men det er nok kunnskaper som mangler?

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Freak!!!!???? Da er der nok mange av oss.  Jeg ser med første øyekast ikke noe som ikke er nødvendig eller i det minste kjekt å ha, - dersom en har teknisk innsikt og lommebok til det.

Der er nok større freaker enn dette! Mvh sabrina

:smiley: Joda, sabrina - og spørsmålet mitt var "Noen bedre?" - og da forventer jeg bildet av din førerplass!  :lol:

Det er ikke til å komme forbi at vi er noen utstyrsfreaker, noen hver av oss. Det er bare det at utstyret som regel står i forhold til båttypen og -størrelse. F. eks. så har vel en hurtigående 44' cabincruiser langt mere "gimmiker" enne en 21' tresnekke. Det er når man stapper førerplassen sin med alskens "kjekt å ha" at det blir morro, ikke sant?  :puke:

Jeg for min del kan ikke akkurat skryte å ha for mye - det er vel derfor jeg syntes den øverste hadde litt vel mye.

show_image_stream.php?bid=8833362&dx=527&dy=395

La gå, dette skal ikke være noe kritikk, på noen måte. Bare litt harmløs "fun"! - som det hete så treffende på utenlandsk...... :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

:smiley:

Jaaa---- de e bære lækkert-----! Bilde

Riktig ryddig og fint! Var en tur i båten idag og plukket blant annet ut en rad med brytere. Litt rotete for tiden, og så mangler det jo kartplotter GPS og noe til.

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

==> Lars H:

Ser på bildet at du har en "anti-dugg-vifte"  ved frontvinduet.  Funker denne eller bør man kjøpe en STOR tre-bladet en?

Jeg har ingen nå, og seint i høst var det nok med dugg, så jeg måtte gå mye med kalesjen oppe (det var -2 - +2 Celsius). Det fremmet lysten til å ha noe å blåse bort duggen (rekker ikke fram til frontglasset under rask gange med båten...)

==> Lars H:

Ser på bildet at du har en "anti-dugg-vifte"  ved frontvinduet.  Funker denne eller bør man kjøpe en STOR tre-bladet en?

Den funker utmerket. Det gjorde den forrige og, helt til viften stoppet og den tok fyr!  :smiley: Men det gikk jo greit å slukke med en klut over, så jo hva som skjedde iom. at det var midt i synsfeltet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Må bare vite mere:

Man får kjøpt disse med og uten oppvarming av lufta. En varmeoven på 12V vil ha liten virkningsgrad og høyt strømforbruk, så jeg antar at du har den som kun sirkulerer lufta (kun blåser). Er det riktig antakelse??

Forøvrig:

Tidligere tipset du om TSG på Strømmen for servicesett til Termm 2500. Du hadde helt rett! (Svaret fra "dama" var, "Ja, det har vi, skal det være noe mere?" !!!! Har blitt fast kunde der nå; kan jo spasere ned fra huset vårt  :smiley: )

Til Fredriksen.

Jeg har vifte med varme. Den forrige kunne velge kald luft/varm luft. Varm luft virker myyye bedre. Og dersom du har motoren igang smtidig, er ikke strømtrekket noe å bry seg med. Varmeelementet er vanligvis på 100 - 120W (ca. 10A), og det fikser dynamoen.

Ja er de ikke greie hos TSG? Hele gjengen der er vellvilligheten selv, spesielt Monica, hun svenske. Det var hun som drev tidligere Monic forresten. Og så er de autorisert på Yanmar motorer.

Lars H.

:smiley: Joda, sabrina - og spørsmålet mitt var "Noen bedre?" - og da forventer jeg bildet av din førerplass!  :puke:

Eg ... t.. t.. tog 'an! - som det heter.

Min ( fører) plass i solen er nok ikke ferdig enda på mange måneder.  - Holder på med et evighetsprosjekt.  Men nå har det aldri vært nærmere!

Er det ikke noe som heter at det er ikke utstyret det kommer an på...,

- men måten du bruker det på?

Det har nå i alle fall vært min trøst i alle år.

Jeg har forøvrig også en 27' trebåt, og den er mer spartansk utrustet.  Nokså lik din.

MVh

sabrina

https://baatplassen.no/i/style_emoticons/default/yesnod.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":yesnod:" border="0" alt="yesnod.gif" /> Joda, sabrina - og spørsmålet mitt var "Noen bedre?" - og da forventer jeg bildet av din førerplass!  :lol:

Det er ikke til å komme forbi at vi er noen utstyrsfreaker, noen hver av oss. Det er bare det at utstyret som regel står i forhold til båttypen og -størrelse. F. eks. så har vel en hurtigående 44' cabincruiser langt mere "gimmiker" enne en 21' tresnekke. Det er når man stapper førerplassen sin med alskens "kjekt å ha" at det blir morro, ikke sant?  :flag:

Jeg for min del kan ikke akkurat skryte å ha for mye - det er vel derfor jeg syntes den øverste hadde litt vel mye.

:flag:

Her var det ryddigt og greit........................

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Bortsett fra en skrutrekker som ligger og slenger bak setet :flag::lol: :lol:

Ja, men siden den er fra Biltema så er den så rimelig at det ikke gjør noe.... :flag:

mvh

Poseidon

PS

Jeg har forresten et sett med de samme skrutrekkerne selv. Det opphenget som fulgte med har jeg montert på innsiden av en skapdør, med dobbelsidig tape  -  og dermed henger de ryddig og klar til bruk.

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

:headbang:

Jaaa---- de e bære lækkert-----! Jeg håper chiefen ser dette - han holder på å lage nytt dashboard til den kjære Gygra.

Vi er ikke freaker,men---     vi er enige om at det trengs noe fornyelse!

mvh

JanS

Siden skipperen røpet prosjektet med nytt dashbord må en vel bare vise det siste utkastet.

Selve underlaget blir laget av sort King Starboard.

Det er foreløpig bare på tegnebordet (AutoCad), men jeg venter materialene fra Maritim med båt i morgen.

K/V Svalbard brøytet vei inn til Longyearbyen i dag. :smiley:

Mvh

Chiefen

:lol:

Ja, det er så sant som det er sagt, Vanisian!

Chiefen er nok selve krumtappen både i det tekniske og i elektronikken ombord hos oss. Og han har mer snadder på gang! Men det får han røpe selv når tiden er moden! Mistenker at det foregår litt av hvert av planlegging og forberedelser på "gutterommet" i Longyearbyen.

Gygra og jeg venter spent!

mvh

JanS skipper m/y Gygra

Old fishermen never die - they only smell that way!

Kommer de inn under kategorien 'billig og bra'??? Kan alltids trenge noe slikt. Og når tråden heter 'Utstyrsfreak', så holder vi jo oss til tema :lol: :lol:

Jeg har også disse skrutrekkerne, og de havner i kategorien "billig". Eller kanskje i "bra nok for pengene", hvis jeg er i godt humør. De kan ikke sammenlignes med ordentlige skrutrekkere fra Bacho/Sandvik etc. Ikke prisen heller.

For å si konkret hva jeg mener er galt med dem så er selve stålet for sprøtt, slik at skrujernet lett knekker ved litt mishandling (mao. ikke noe maskinspett). Videre er tuppen for myk (ja, hvordan har de fått det til...?!) slik at den deformeres lett hvis man tar i hardt. Det siste  gjelder først og fremst de minste flatsportrekkerne.

GeirKS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...