Bonus Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Var innom Seatronic idag. De forventer å kunne levere "Platinum-plus" i begynnelsen av Mai. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Og årets utgave av Platinum er på vei til forhandlerene i disse dager. Min brikke ble sendt i fra Belamarin i går. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Ser det ikke ligger noe v4 software ute enda på Raymarine sine sider. Noen som har sett den?Var i kontakt med Raymarines svartjeneste for få dager siden. Ut fra svaret under bør den være rett rundt hjørnet: Discussion Thread Response (Jim McGowan) 03/21/2008 09:31 AM Hello Sir, 3.31 will not be necessary for you. That being said, we are on the verge of releasing version 4 series software for E-Series which will add some new features and capabilities. It will also include all of the previous updates (including 3.31). You will probably see this available for download from Raymarine.com in the next 7 to 10 days. Best Regards, Jim McGowan Customer (***************) 03/21/2008 05:09 AM Hi! I recently bought an E120 display (internet order from marine.com/USA). The installed software version is 3.30 according to sticker on the back. From what I read on your pages I understand that the 3.31 version is issued to rectifiy problems with connecting to a new WAAS-configuration. Since the product will be used in Europe/Norway I wonder whether it is necessary to upgrade to 3.31, since the european EGNOS-system is still not up and running according to my knowledge? Regards ************** Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Kommer nok til å legge inn V4. Var på "gubbdagis" for å kjøpe meg CF-kort og kortleser, men de hadde kun Sandisk "Ultra II". Ser at Raymarine anbefaler standard og oppgir at det visstnok har vært problemer med "Ultra". Noen som kan anbefale hvor jeg bør kjøpe kort av rett type? Når det gjelder kortskriver/leser er jeg også usikker. Er det bryet verdt å kjøpe leseren som "tar" kartbrikken slik at jeg kan bruke gratisversjonen av Raychart som fulgte med plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Er det bryet verdt å kjøpe leseren som "tar" kartbrikken slik at jeg kan bruke gratisversjonen av Raychart som fulgte med plotteren? Nei. Du må ha Navionics leseren. Kartbrikken er hardware kodet. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Hva skjer om du plugger inn kartbrikken i en std. CF-kort leser, f.eks. en moderne Canon photoprinter? Får ikke Raymarine kartprogrammet lest kartene? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Nei. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Det kan være greit å være klar over at Raymarines Raytech RNS v. 6.0 både leser Navionics brikken og BSB kart. Likeledes leser Chart Navigator Pro til Maptech også vektoriserte kart. Den siste BSB kartserien for Vestkysten av Sverige produsert av Nautische Veröffentlichung synes jeg faktisk har mer detaljerte kart enn Navionics. Men det er mulig at dette er en innbildning. Skal sjekke dette opp litt grundigere. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Jeg får min brikke direkte i fra Belamarin. Jeg skal høre i neste uke om det er noe nytt angående leveranse. Hadde vært fin å hatt brikken til båtmessen til neste helg hvor båten skal stilles ut. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Fikk Navionics Platinum 12P v 1.18 i går. Sitér dette innlegget Link to post
AustAgder8000 Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Fikk Navionics Platinum 12P v 1.18 i går. Heisan og gratulerer med nytt kart ! Om du har mulighet til å laste ned ville det vært interessant å se noen bilder i 3D mode. Snapshot av plotteren innstilt på Arendal-Grimstad ett sted ville vært perfekt for en sammenlikning mot skjær i "gamle" kart. :) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Da er V4 software tilgjengelig - foreløpig bare hos forhandlere da Raymarine ikke har lagt den ut for nedlasting ennå: Belamarin - Ny software til E-serie Har også 12P v 1.18 som Abbor nevner over. Jeg innbilte meg at dette var en "vanlig" Platinum og ikke Platinum "plus". Noen som kan bekrefte dette? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 12P v 1.18 er den vanlige Platinumbrikka, plusutgaven er nesten dobbelt så dyr. Veiledende er 6300kr for Platinum Plus. Venter med softwareoppgraderingen til det kommer en bugfiksversjon, har ikke god erfaring med første release av større softwareoppgraderinger for noe produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Tror jeg følger din plan jeg også abbor. La "innovatørene" ta seg av feilsøkinga... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Jeg skal prøve å få installert V 4.0 i morgen. Jeg tar med databrikke til Seatronic og antar at jeg kan få kopiert V 4.0 hos dem. Ser at V 4.0 skal inneholde "spin-off" fra G-serien. Det kan jo bli interessant. Jeg skal i år forsøke HD Digital ekkolodd opptaksfunksjon som visstnok skal gi mulighet for opptak og avspilling av ekkolodd visninger. Jeg har ikke prøvd ut denne funksjonen enda. Kan bli spennende å se opptak etter seilas i Kattegat og Ålborg bukt. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Opptak og avspilling av ekkoloddata er gøy, har hatt det siden 2001 på et Lowrance LCX instrument. Lowrance har også en PC viewer som gjør at en kan se på dataene med forskellige instillinger ved en senere anledning. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Jeg må gjøre opptakene via Rayteck RNS. Jeg lurer litt på hvilket format og hvilken type data som lagres idet orginaldataene som vises på skjermen fra ekkoloddet inneholder ganske mye "farget" informasjon og informasjon om bunnforhold (som kan tolkes som mudd, gress, fjell o.a.). Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Den nye softwareversjonen for E-Serien er 4.29 så det kan se ut som at de allerde har hatt flere bugfikser. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Roaldbj: If you are currently networking RayTech 6.0 software to an E-Series display through SeaTalkhs do not upgrade your E-Series display to Version 4.29 software. RayTech 6.0 is not compatible with E-Series v4.29 software. RayTech 6.0 users are advised to stay at version 3.31 until RayTech 6.1 software is released in the near future. Trodde forresten at jeg fikk en pluss brikke i posten i dag, men den var 2Gb så da er det nok en standard brikke som må sendes tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Jeg avventer stadig v 6.1 av Raytech. Jeg prioriterer god HS sea talk fremfor oppdatert AIS. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Er det noen software som kan brukes på PC uavhengig av tilkobling en E-Serie plotter for å se på Navionics 3D kart? 3D kartene ser ut som et fint hjelpemiddel for å planlegge fisketurer, men til helga skal plotteren monteres i båten så da blir det slutt på moroa her hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Ser forøvrig at brikken jeg fikk (ikke Pluss) var merket 1.20 (den siste versjonen). Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Var dette en 12P? Det stod 1.18 på min som jeg fikk for to uker siden med beskjed om at det var den nye utgaven. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Den er merket 12P (Det er Norway South-West) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Etter norsk lov så har man rett til å ta en personlig kopi. Dette er vel ikke mulig pga at CID i kortet brukes. Men kan noe lovtekst brukes for å påtvinge dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.