Jump to content

Kart Raymarine E-80

logos

Recommended Posts

Ser det ikke ligger noe v4 software ute enda på Raymarine sine sider. Noen som har sett den?
Var i kontakt med Raymarines svartjeneste for få dager siden. Ut fra svaret under bør den være rett rundt hjørnet:

Discussion Thread

Response (Jim McGowan) 03/21/2008 09:31 AM

Hello Sir,

3.31 will not be necessary for you. That being said, we are on the verge of releasing version 4 series software for E-Series which will add some new features and capabilities. It will also include all of the previous updates (including 3.31).

You will probably see this available for download from Raymarine.com in the next 7 to 10 days.

Best Regards,

Jim McGowan

Customer (***************) 03/21/2008 05:09 AM

Hi!

I recently bought an E120 display (internet order from marine.com/USA). The installed software version is 3.30 according to sticker on the back. From what I read on your pages I understand that the 3.31 version is issued to rectifiy problems with connecting to a new WAAS-configuration. Since the product will be used in Europe/Norway I wonder whether it is necessary to upgrade to 3.31, since the european EGNOS-system is still not up and running according to my knowledge?

Regards

Kommer nok til å legge inn V4. Var på "gubbdagis" for å kjøpe meg CF-kort og kortleser, men de hadde kun Sandisk "Ultra II". Ser at Raymarine anbefaler standard og oppgir at det visstnok har vært problemer med "Ultra". Noen som kan anbefale hvor jeg bør kjøpe kort av rett type? Når det gjelder kortskriver/leser er jeg også usikker. Er det bryet verdt å kjøpe leseren som "tar" kartbrikken slik at jeg kan bruke gratisversjonen av Raychart som fulgte med plotteren?

Det kan være greit å være klar over at Raymarines Raytech RNS v. 6.0 både leser Navionics brikken og BSB kart. Likeledes leser Chart Navigator Pro til Maptech også vektoriserte kart. Den siste BSB kartserien for Vestkysten av Sverige produsert av Nautische Veröffentlichung synes jeg faktisk har mer detaljerte kart enn Navionics. Men det er mulig at dette er en innbildning. Skal sjekke dette opp litt grundigere.

Fikk Navionics Platinum 12P v 1.18 i går.

Heisan og gratulerer med nytt kart !

Om du har mulighet til å laste ned ville det vært interessant å se noen bilder i 3D mode.

Snapshot av plotteren innstilt på Arendal-Grimstad ett sted ville vært perfekt for en sammenlikning mot skjær i "gamle" kart. :)

Jeg skal prøve å få installert V 4.0 i morgen. Jeg tar med databrikke til Seatronic og antar at jeg kan få kopiert V 4.0 hos dem. Ser at V 4.0 skal inneholde "spin-off" fra G-serien. Det kan jo bli interessant. Jeg skal i år forsøke HD Digital ekkolodd opptaksfunksjon som visstnok skal gi mulighet for opptak og avspilling av ekkolodd visninger. Jeg har ikke prøvd ut denne funksjonen enda. Kan bli spennende å se opptak etter seilas i Kattegat og Ålborg bukt.

• 2 uker senere...

Roaldbj:

If you are currently networking RayTech 6.0 software to an E-Series display through SeaTalkhs do not upgrade your E-Series display to Version 4.29 software. RayTech 6.0 is not compatible with E-Series v4.29 software. RayTech 6.0 users are advised to stay at version 3.31 until RayTech 6.1 software is released in the near future.

Trodde forresten at jeg fikk en pluss brikke i posten i dag, men den var 2Gb så da er det nok en standard brikke som må sendes tilbake.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...