Jump to content

Hvordan ta ut trøster-motor i baug for reperasjon


Van Marken

Recommended Posts

:sailing: Hei!

 

Har ved et uhell fått saltvann over truster-motoren i baugen. Den stanset, men jeg har skylt over med ferskvann. Har rådført meg og forsto at ved å skru ut noen "bolter", kunne jeg trekke motoren ut og enten få den reparert eller byttet i ny.

Har skrudd ut "boltene", som forklart, men ser det er 2 litt kraftige gummipakninger rundt "akslingen" som ikke vil slippe. Det ser ut til at de også er festet sammen. Det går noen bolter gjennom pakningene og inn i akslingen, men blir litt usikker, da de satt så innmari fast. Motoren skulle lett tas ut, ble det sagt. Jeg har ikke brosjyren om montering eller demontering og lurer på om noen vet fremgangsmåten?

Link to post
Share on other sites

Dette er antagelig litt forskjellig fra produsent til produsent. Jeg har thruster fra Sleipner. Her er det bare å løsne boltene og trekke hele motoren ut av braketten den er festet til.

 

Gå til hjemmesiden til produsenten. Der ligger gjerne manualen i pdf-format.

Har du Sleipner, kan du ikke gjøre det da de oppdaterer siden web-sidene for øyeblikket.

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...