nor star 290.. Startet 25.Februar.2008 Del på Facebook Startet 25.Februar.2008 vurderer å gå til innkjøp av autopilot, har en simrad cx44e kartplotter i dag men synes at prisen for en autopilot er vel drøy er det virklig verdt så mye? noen som har noen goe argumenter? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 25.Februar.2008 Del på Facebook Svart 25.Februar.2008 Ja det kommer vel helt an på hvordan man bruker båten men for meg er en god autopilot helt nødvendig. Jeg har hat en del båter og har prioritert utstyret jeg har satt inn i følgende rekefølge. 1 kompass 2 VHF 3 Radar 4 Autopilot 5 Ekkolodd 6 Dieselvarmer 7 kjøleskap 8 komfyr 9 Barskap 10 Kartplotter Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.Februar.2008 Del på Facebook Svart 25.Februar.2008 Det kommer mye an på hvilken båt du har og hvordan du bruker den. For min del, med saktegående båt, så er autopiloten en ekstra mann ombord. De lange strekkene blir betydelig makeligere når jeg kan slippe å holde i rattet og stirre på et punkt i horisonten hele tiden. Piloten gjør at jeg kan sette på en skvett kaffi og gjøre andre småting når det passer meg de gangene jeg er på tur alene. Har lagt noen titusen i autopiloter opp gjennom tidene og det er for meg vel anvendte penger For planende båter er nok nytten noe mer begrenset da utkikk er påkrevet hele tiden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.