auriga30 Startet 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2008 Hei sjøfolk med arfaring på ekkolodd. Skal gå til anskaffelse av ekkolodd og svinger til min Mørejet 30. Har fått erfare at hekksvinger er uaktuell. Tenker meg ei innvestering inkl.svinger intil 8000,- Spørsmålet blir, Hva bør jeg kjøpe????? mvh Auriga 30 Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Airmar lager de fleste svingerne og mange svingere passer på mange forskjellige lodd og på de samme/like svingerne fra Airmar kan prisen variere opp til 100 % etter vilket annet navn den har fått , fx Furuno, Rai Marine etc. Det er ikke båten men loddet og hva du skal bruke det til som må vere avgjørende, fx om du skal hekkle sild på 20 m eller lete etter håkjærringer på 1000m. Mange spessielt litt større svingere har en tilleggsdel en slags sko som styrer vannstrømmen slik att den og virker bra på hurtiggående båter så det er best at produsenten/selgeren av loddet forteller hvilken som passer best til dine bruks ønsker , det er her ikke prisen på svingeren som gir det beste resultatet . Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Ja Airmar sine svingere er somoftest bra saker de har en del fine svingere i det prisleiet du beskriver. Jeg ville også set på Ekkolod og svinger fra Koden der får du mye for pengene. De har ikke noe reklamebudsjett og trenger derfor ikke så store påslag på varene. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Bra Ray-Marine fargelodd med svinger til ca kr 7000 inkl mva på døra . BM ,det er bedre å bruke noe kr mere og heller velge en combiløsning med plotter, fx en c80 http://www.marinedeal.com/product_p/c15735.htm Sitér dette innlegget Link to post
fulrik Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Anbefaler Furuno FCV-620.Utrolig bra ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
Jå9 Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Anbefaler Furuno FCV-620.Utrolig bra ekkolodd. Enig i det, har det ikke selv, men funderer på å kjøpe det. Siden du har dette loddet. Hvordan fungerer det i praktisk bruk? Føler du at skjermen er stor nok? Har veldig lyst på storebroren også (FCV-585). Prisen er eneste ankepunktet (dobbelt så dyrt). Furuno har en høy andel av proffinstallasjoner verden over. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.