Jump to content

"What are you sinking about?"


Gunga Din

Recommended Posts

Så var det den Engelske båten som var i ferd med å synke utenfor Tyskland. Mayday I am sinking ble gjentok flere ganger. Etter en stund kom responsen fra en kar i redningstjenesten på Tysk side. Will you please stop transmitting on this frequency immediately.

 

But I am sinking gjentok kapteinen frustrert.

Da kom det fra Tyskeren: Yes I hear you say that, but what are you sinking about? :smiley:

Link to post
... what are you sinking about? :smiley:
Denne?

 

Knallbra :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Regner med at "kapteiner" og regelkyndige øyeblikkelig rykker ut og forsvarer:

 

- Hvorfor fergen gikk over regattabanen.

- Hvorfor fergen ikke prøvde å unngå sammenstøtet.

- Hvorfor fergen ikke stoppet propellene sine da sammenstøt var uunngåelig.

- Hvorfor fergen fortsatte uten å tilby hjelp.

 

Jeg vil heller si det slik: Hvorfor legge en regatta til en av verdens tyngst traffikerte havner??

 

Jeg vil tro fergen gjørde det den kunne får å unngå sammenstøt, men det er ikke lynkjappe reaksjoner på en ferge på noen tusen tonn. Det siste klippet viser fergen et par hundre meter fra ulykkestedet. På den strekningen kan ikke fergen ha greid a redusere farten sin med mer enn et par-tre knop så det er umulig å si at den bare fortsatte, på samme måte som det er umulig å si at han ikke hadde frikoblet på trefftidspunktet. Selv om han hadde frikoblet ville propellene vindmøllet med mer enn nok kraft til å lage hakkemat av et par overivrige regattaseilere om de hadde havnet i propellene :diving:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post

Jeg seilte Moth noen år i ungdommen. Selv om Moth er samme klasse og underlagt samme regler fremdeles har utviklingen gått en smule videre. Dette her er noe heeeeelt annet enn jeg seilte. Heftig eller hva?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Jeg seilte Moth noen år i ungdommen. Selv om Moth er samme klasse og underlagt samme regler fremdeles har utviklingen gått en smule videre.

 

hej SveinHa

 

har oxo seilt Moth i ungdommen (begynnelsen av 70-talet) så kom E-jollen som oxo er/var en Moth på sin tid

blev en klass i klassen........men noe helt annet en dagens Moth'er :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...