Godværseileren Startet 27.Februar.2008 Del på Facebook Startet 27.Februar.2008 Er det noen på vårt eminente forum som vet noe om reving av seil på Hallberg Rassy 29. Jeg har nemlig hørt vage rykter om at det ikke finnes revemuligheter på disse båtene med original rigg. Stemmer dette? (det høres litt rart ut for meg...) Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 27.Februar.2008 Del på Facebook Svart 27.Februar.2008 Jeg kjenner HR 29, var drømmebåten når den kom, men det er leeenge siden (var det 84?). Vet ikke om revingen, men ville ikke vært bekymret for dette. Det er enkelt å arrangere et revesystem som fungerer på en slik båt. I værste fall om det hverken er fester i seilet eller fester på bommen kan dette enkelt monteres etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Impuls 3 Svart 27.Februar.2008 Del på Facebook Svart 27.Februar.2008 Verftets hjemmeside har spesifikasjoner på alle nåværende og tidligere båttyper. Om 29 sies det: "Halyard winches Lewmar 8C. Reef winch Lewmar 7C. Main and jib halyards to cockpit. Boom 11 1/75 with reefs (2 reef lines) and outhaul." Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2008 Del på Facebook Svart 27.Februar.2008 Jeg har nemlig hørt vage rykter om at det ikke finnes revemuligheter på disse båtene med original rigg. Stemmer dette? (det høres litt rart ut for meg...) måste vare veldi 'vage rykter'........................... glem det........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Nefertiti Svart 27.Februar.2008 Del på Facebook Svart 27.Februar.2008 Såvidt kan jeg se er det lagt inn 2 rev i dette storseilet. Jeg ville bli særs overrasket om ikke reveliner og slikt er lagt klart som standard på samtlige hallberg rassy. At seil ikke har lagt inn rev er vel fort mulig (men ikke vanlig). Sitér dette innlegget Link to post
Godværseileren Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Flott! Takk for konkrete svar! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Jeg har seilt med en slik båt i en 10 års tid med foreldrene mine og de hadde i hvertfall 2 rev + cunningham i storseilet sitt - både det originalet og det med løst underlik som kom etter noen år. Man bør ikke reve HR 29 så ofte da - den tåler fint en god solgangsbris uten at man må reve Sitér dette innlegget Link to post
Godværseileren Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Hehe, nå har det seg sånn at i Stavanger-området er det gjerne mer enn solgangsbris sånn innimellom... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.