Yankee Startet 28.Februar.2008 Del på Facebook Startet 28.Februar.2008 Hjelp, jeg bygger opp en Mercruiser 5.7L. For at den skal passe i båten må jeg ha på forlengere på riserene. Fant forlengere på en ferskvannskjølt motor, og flytter de over på den saltvannskjølte som jeg holder på med. Så til problemet: Det finnes tre slag pakninger; tette, med små hull ved kjølekanalene, og med full åpning ved kjølekanalene. Hvilke skal jeg bruke hvor? Skal den tette mellom manifoil og forlenger til riser, og den helt åpne mellom forlengeren og riseren? Eller...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HomerSimpson Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Hei. Dersom din motor er saltvannskjølt skal du bruke de med full åpning begge steder. De tette pakningene er bare dersom du har ferskvannskjølt motor med varmeveksler. Da er manifoileneen del av det lukkede systemet med ferskvann og frostvæske, mens riserene kjøles av saltvann. Dersom du har saltvannskjøling skal alt vannet som har kjølet ned motoren ut gjennom disse hullene. Vet ikke hvilken misjon disse pakningene med små hull har, men jeg ville brukt de med full åpning da det skal endel vann igjennom disse hullene. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Med risere/spacers skal det være store åpninger i pakningene. De med små hull på to sider er dersom albuen monteres rett på manifolden. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.