Jump to content

Pakninger åpen eller lukket? på Risere Merc. 5.7L


Yankee

Recommended Posts

Hjelp, jeg bygger opp en Mercruiser 5.7L. For at den skal passe i båten må jeg ha på forlengere på riserene. Fant forlengere på en ferskvannskjølt motor, og flytter de over på den saltvannskjølte som jeg holder på med. Så til problemet: Det finnes tre slag pakninger; tette, med små hull ved kjølekanalene, og med full åpning ved kjølekanalene. Hvilke skal jeg bruke hvor? Skal den tette mellom manifoil og forlenger til riser, og den helt åpne mellom forlengeren og riseren? Eller...... :confused:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dersom din motor er saltvannskjølt skal du bruke de med full åpning begge steder. De tette pakningene er bare dersom du har ferskvannskjølt motor med varmeveksler. Da er manifoileneen del av det lukkede systemet med ferskvann og frostvæske, mens riserene kjøles av saltvann.

 

Dersom du har saltvannskjøling skal alt vannet som har kjølet ned motoren ut gjennom disse hullene.

 

 

Vet ikke hvilken misjon disse pakningene med små hull har, men jeg ville brukt de med full åpning da det skal endel vann igjennom disse hullene.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...