Kotnes Startet 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2008 Har en diskusjon med noen kamerater om dette. Planende båt ca 4 tonn med en 320 hk mercruiser diesel. Hva slags drev går man for og hvorfor. Har hørt at bravo 3 ikke tåler så mye hester. Er det feil ? Hvilket drev er best for å få båten i plan. Hvilket til toppfart osv. Bravo 2 med singelprop. Bravo 3 med duoprop. Hjelp oss med diskusjonen. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Windy37GM Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 (redigert) Bravo3 X for diesel. Retningsstabilt ved sakte fart, klarer svinger bra, god aks... ulempe: dyrt å gå på :-) Jeg monterte drevdusj på vårt Bravo3 std, fungerte ypperlig. Joda310 Redigert 28.Februar.2008 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Wandalen Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Har en diskusjon med noen kamerater om dette. Planende båt ca 4 tonn med en 320 hk mercruiser diesel. Hva slags drev går man for og hvorfor. Har hørt at bravo 3 ikke tåler så mye hester. Er det feil ? Hvilket drev er best for å få båten i plan. Hvilket til toppfart osv. Bravo 2 med singelprop. Bravo 3 med duoprop.Hjelp oss med diskusjonen. Tipper det beste drevet i dette tilfelle er Bravo 2x 1-1.81 Bravo 3 er et duoprop drev som i følge min forhandler sier/mener ikke skal brukes dersom båten veier over 4000kg Grunnen er vist at den får veldig godt tak i vannet og gir derfor en større belastning på driverket. Regner med at det er flere her som kan dette! Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Bravo3 X for diesel.Retningsstabilt ved sakte fart, klarer svinger bra, god aks... ulempe: dyrt å gå på :-) Jeg monterte drevdusj på vårt Bravo3 std, fungerte ypperlig. Joda310 Hvordan fungerer drevdusj og hvordan monteres den. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Trophy Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Se denne tråden om drevdusj https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=19507 Jeg har 320 hk mercruiser og B3 x, utveksling 1.81 : 1. Veier bortimot 4500 kg med fulle tanker og oppakning. Ingen varmgang. Bør kanskje være litt forsiktig ved aksellerasjon til planefart.... B3 er veldig bra på manøvrering akterover i forhold til B2. Forskjellen i fart er liten, men bedre aksellerasjon på B3 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Windy37GM Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Se her litt nede i tråden.. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=19300&hl= Borre 2 hull i kav platen (mal fulgte med min), løsne 1 bolt og stramme igjen. Gjort på 1/2 time hvor 15 minutter var dyp fundering :-) Finnes nå tydeligvis uten å måtte borre... http://driveshowers.com/index.html Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Teerex Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 (redigert) her skal det ikke borres Kommer på lager hos http://www.drev.se/ListProducts.aspx?cat=123 i slutten av mars og heter Halo Max. Ikke kjøp den gamle versjonen som står på siden der.... Redigert 29.Februar.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.