Jump to content

Hvilken maling i motorrom?

enter4u

Recommended Posts

Da er avgjørelsen tatt og planene for motorrommet klart. Det blir meget fancy....på grensa til "Harry" og upraktisk. :lol:

Eneste jeg ikke har funnet ut, er hvilke type maling jeg skal bruke i motorrommet. Den må jo evt tåle litt varme, litt oljesøl(Ikke aktuellt i framtiden :wink: ) og tåle og bli vasket uten å miste glans osv.

En av mine planer for motorkassa, er at den blir elektrisk styrt. Blir løftet opp av en jekk som blir brukt på handikapbiler for å løfte inn rullestol :wink:

Jeg ville i alle fall ha benyttet en 2 komponent maling i motorrommet, for bedre slitestyrke og oljebestandighet. Selv har jeg tenkt å bruke Biltema sin Topcoat. Jeg lakkerte motoren Sabb blå i forgårs, så med nymalt motorrom også blir dette bare lekkert...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
... har jeg tenkt å bruke Biltema sin Topcoat. Jeg lakkerte motoren Sabb blå i forgårs, så med nymalt motorrom også blir dette bare lekkert...

Lover du oss bilder, når motoren er ferdig installert, index?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Lover du oss bilder, når motoren er ferdig installert, index?

Det skal bli ja! Jeg har ikke vært så flink å ta bilder underveis, men litt har jeg da. Det tar litt tid med dette prosjektet da :blush: . Tok ut den gamle motoren i november, og siden har det blitt litt nå og da når jeg har hatt tid. Det følger alltid litt med når først motoren er ute, så nå er tanken tatt ut og rengjort, diverse slanger og ledninger fjernet for å byttes med nye etc. Satser på å ha motoren på plass i båten i løpet av mars, slik at jeg kan få båten klar til bruk til sesongen.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jo mere jeg tenker på motorrommet på båten, dess flere ideer får jeg. Nå er jeg rimelig sikker på at både motor og båt er tett, så jeg leker litt med tanken om å ha et speil under motoren. I tillegg vil det bli en del børstet aluminiums-kanaler som kabler og div. ledninger går i. Er på leting etter noen fancy kjølevanns-slanger, men finner ikke noe på nettet. Hva jeg skal gjøre med den trøtte sorte eksos-slangen vet jeg ikke :sad: Er det noen som vet om noen fine godkjente slanger? Og eksosslange på 57mm innvendig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...