enter4u Startet 28.Februar.2008 Del på Facebook Startet 28.Februar.2008 Da er avgjørelsen tatt og planene for motorrommet klart. Det blir meget fancy....på grensa til "Harry" og upraktisk. Eneste jeg ikke har funnet ut, er hvilke type maling jeg skal bruke i motorrommet. Den må jo evt tåle litt varme, litt oljesøl(Ikke aktuellt i framtiden ) og tåle og bli vasket uten å miste glans osv. En av mine planer for motorkassa, er at den blir elektrisk styrt. Blir løftet opp av en jekk som blir brukt på handikapbiler for å løfte inn rullestol Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Neonlys under motor også da Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Sist det spørsmålet var oppe ble det tipset om toppcoat. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Neonlys under motor også da Skal legge ei list på hver side av motorrommet, og neonlist under den. Så ja. Det blir det Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Sist det spørsmålet var oppe ble det tipset om toppcoat. Ahaa. Er det International som har den eller? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Det blir nok bra ja. Pimpe snekka litt skjønner jeg Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Pimp my snekk???? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Jotun har noe de kaller toppcoat som egentlig er en tokomponent maling slik jeg forstår det. Jeg har brukt den og den virker solid og slitesterk og prisen var ikke så gal. Plastbåt går jeg ut fra? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 (redigert) Sote lanterne glassene Gangstercap på vindskjermen Neon under badeplattform Mulighetene er mange Hva med bengalakk? Eller er ikke det tilrådelig? Lurer litt sjøl også, da jeg skal shine opp plastsnekka seinere engang Redigert 28.Februar.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Hmmm. Neonlys under badeplattformen var ingen dum ide' Også ryggevarsler....biip...biip...biip...biip. Syns jeg ser folka titter fælt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 (redigert) Kan jo bli vakkert i skumringen det Hva slag motor satt i Fram´en før? Redigert 28.Februar.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Ja seriøst. Det var litt artig tanke det:-). Det satt en BMC Commander der fra før av. Den er solgt til en her på baatplassen som driver og renoverer den:-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Ok, jeg driver og sjekker litt rundt etter en diesel. Du får følge opp med bilder da, etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 Ja det skal jeg gjøre. Motoren skal monteres neste helg, så det blir spennende:-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Jeg ville i alle fall ha benyttet en 2 komponent maling i motorrommet, for bedre slitestyrke og oljebestandighet. Selv har jeg tenkt å bruke Biltema sin Topcoat. Jeg lakkerte motoren Sabb blå i forgårs, så med nymalt motorrom også blir dette bare lekkert... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mulligan Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Reichhold har topcoat til slikt bruk. Riktignok ikke så veldig fancy, men flammehemmende. Heter HAX3. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Jeg ville brukt toppcoat. Gjerne lys grå. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 hard topp fra jotun bruker jeg.. meget sterk, blank lett og holde ren , men "fyller" ikke. kjøpt på maritim. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Walter_S Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 ... har jeg tenkt å bruke Biltema sin Topcoat. Jeg lakkerte motoren Sabb blå i forgårs, så med nymalt motorrom også blir dette bare lekkert... Lover du oss bilder, når motoren er ferdig installert, index? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
enter4u Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Ja da har jeg kjøpt maling til motorrom. Fikk tips om at bengallac var bra, så da ble det blank hvit maling Fikk reingjort og sptøyta motorewn i dag som dere ser. Det ble jo riktig så pent Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Februar.2008 Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Lover du oss bilder, når motoren er ferdig installert, index? Det skal bli ja! Jeg har ikke vært så flink å ta bilder underveis, men litt har jeg da. Det tar litt tid med dette prosjektet da . Tok ut den gamle motoren i november, og siden har det blitt litt nå og da når jeg har hatt tid. Det følger alltid litt med når først motoren er ute, så nå er tanken tatt ut og rengjort, diverse slanger og ledninger fjernet for å byttes med nye etc. Satser på å ha motoren på plass i båten i løpet av mars, slik at jeg kan få båten klar til bruk til sesongen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
enter4u Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2008 Jo mere jeg tenker på motorrommet på båten, dess flere ideer får jeg. Nå er jeg rimelig sikker på at både motor og båt er tett, så jeg leker litt med tanken om å ha et speil under motoren. I tillegg vil det bli en del børstet aluminiums-kanaler som kabler og div. ledninger går i. Er på leting etter noen fancy kjølevanns-slanger, men finner ikke noe på nettet. Hva jeg skal gjøre med den trøtte sorte eksos-slangen vet jeg ikke Er det noen som vet om noen fine godkjente slanger? Og eksosslange på 57mm innvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.