blackdev Startet 29.Februar.2008 Del på Facebook Startet 29.Februar.2008 Hei igjen, nå er det snart ny sesong, vurderer i år å bytte til elektrisk toalett i min '81 Nidelv 24, sanere det gamle med septikktank. Noen som har erfaring med dette, type toalett å anbefale, monteringsbilder osv? Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
mewa 2 Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Hei har hatt elektrisk toalett de siste årene mye problemer hvis der komme for mye papir lett å blokkere kvern å det er bare å sette seg ned å åpne opp kverna.har satt mange helger for å få det ut.spesielt med unger i båten.går nå tilbake til pumpetoalett .lykke til hilsen Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Må bare si meg enig i forrige innlegg. Har også hatt el toalett, forholdsvis kostbar type, i forrige båt. Har pumpetoalett nå, og skal akkurat til å bytte det til nytt. Her blir det pumpe igjenn. Synes det elektriske bråket mye(kjenner flere som ikke kan spyle ned før alle er våkne), tettet seg lettere og medfører et helt unødvendig strømforbruk. Erfaringsmessig har ikke elmotorene på langt nær levetiden til et pumpetoa pga inntrengning av saltvann i akseltetning. Gøy med elektriske duppeditter, men dette er en dårlig investering synes jeg(det var jeg som kjøpte og monterte i gammle båten). Har man i tillegg barn, blir tanken veldig fort full, da det er så gøy å trykke på knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Viktig å bruke mykt papir, her bør man ikke spare. Resirkulert og billig dopir har tettet mangt et toalett. Det er ikke så... moro :nono: å sitte igjen å skru dass, mens resten av familien tar seg en bytur,badetur ell Jeg synes foreløpig at det er ok med vanlig toalett, vi får se når det kun er voksne igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.