Chris284 Startet 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Februar.2008 Jeg skal bytte ut fra Alpha1 til Bravo2 i forbindelse med overgang til diesel i min båt. Nå ser det ut som innerste transom plate med feste for motor er likt, så det trenger jeg ikke tydeligvis ikke bytte. Er det noe annet jeg kan beholde av yttre del, gimbal hus osv ? Om det bare er å tre Bravo drevet på hadde det vært bra. Finnes det en egen "stikke" eller kontroll spaker for to stk Bravo drev der det er forskjellige dreie retning på prop? Eller kan jeg koble om i det som var brukt på Alpha med samme dreieretning på propellene? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Xlnt Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Tror egentlig det meste må byttes men du kan jo sammenligne delenummerene på denne siden: http://www.mercruiserparts.com Kan se ut som transom plate er likt men bellhousing har forskjellige varenummer. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Chris284 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 (redigert) Det er forskjellig dele nr. Ser at bell housing er forskjellig. Gimbal housing ser like ut. Men har kanskje noen forskjeller. Får sammeligne tegningene og fysisk utførelse. Jeg har begge drev typene, men har ikke tatt av Alpha ennå for sammenligning. Ser kankje for om noe er likt. Bl.a driv aksel tykkelse er samme, kanskje forskjellig lendge. Håper på minst mulig deler for utskiftning for å spare tid. Redigert 29.Februar.2008 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Whistler Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Se litt ned på denne siden for evt svar på det du lurer på. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Chris284 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Finner de fleste tegninger på brunswick linken. Har sett på sterndrives mm. Ser at det er forskjeller på bell housing. Så da trenger jeg å bytte ut dette. Men inner delen er lik. Og forskjell på høyden på V8 og 6 cyl diesel ved aksling og ned til motorlabb er bare noen mm, så det er bare å justere motorfeste. En annen ting er at Bravo drevet går ca 5 cm lengere ned, så cavity platen vil antagelig stikke litt under bunnen på båten. Er dette noe som vil ha stor betydning? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.