Jump to content

hvem selger termostat til Mercedes OM636/Bowman


skilsø

Recommended Posts

Noen som har peiling på hvor jeg får tak i en slik termostat ? 32mm inn/ ut og 13 mm bypass

Til Mercedes om 636 m bowman kjøler

Har søkt hos de fleste ,uten hell . Så nå ei nøtt folkens .........

 

termostat.jpg

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Termostat.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Det der er en termostat med bypass. Har vært borte i en lignende en gang på en motor jeg hadde. Har ingen anelse om hvem som skaffer en slik. Men det kan kanskje hende at jeg har en lignende liggende å slenge ett eller annet sted. Må dog ta mål av den for å se om den er lik.

Er det to uttak på på stussen til venstre i bildet, (mulig det bare er jeg som ser syner, men det kan se ut som om det er to der) så har jeg definitivt ikke maken. Det kan jeg si med sikkerhet.

 

Det kan jo være at Bowman skaffer en slik en. Det er vel bare å prøve en telefon til Wilberg. Var det ikke det han het tro? Nummer og navn var oppe her for ikke lenge siden ihvertfall.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Jeg sliter selv med fullt pådrag så blir temp for høy. Tenkte jeg skulle bypasse vekk termostat for å teste. Men hva kan jeg gjøre med bypass-slangen? Kan jeg bare tette den med en plugg uten negative konsekvenser?

 

Har også målt temp med fluke som viser rett over 100 grader. Instrument-panel viser 10-15 grader mer, så det er rom for feil også på temperatur-giver og instrument. Instrument er selvfølgelig en av de lette tinga og bytte først..

Redigert av blyrompa999 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...