Trude III Startet 29.November.2002 Link til dette innlegget Startet 29.November.2002 Ikke akkurat noen viktig sak men ....... I mange år har jeg sett andre båter med smarte klesklyper som er formet så de passer rundt rekkerørene ca. 25-30mm ? Kona erter meg som ikke har slike .. Jeg har misten noen T-skjorter igjennom tidene! Når jeg har bestemt meg for å kjøpe noen så er de ikke å oppdrive noe sted. Har forsøkt de fleste i Oslo + Maritim i Arendal men ingen har dette inne. Litt flaut spørsmål i dette forumet kanskje men alikevel.. Har noen peiling på hvor jeg kan kjøpe disse? Hilsen Harald Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Festina Lente IV Svart 29.November.2002 Link til dette innlegget Svart 29.November.2002 Jeg er ikke sikker, men de sto omtalt i BM eller PB for et nummer eller to siden. Tiden går fort. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
terron Svart 29.November.2002 Link til dette innlegget Svart 29.November.2002 Har selv kjøpt flere pakker fra AS Maritim. Art. nr. 20540-00. 6 stk i pakken, 23,-. Se ev. side 149 i 2002 katalogen, eller på deres nettsider "lang ned" på sidenfor diverse. Forøvrig finnes samme type også i Watski-sortimentet. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 29.November.2002 Link til dette innlegget Svart 29.November.2002 Hei ! TSG båt motor ved strømmen storsenter har disse hjelpemiddlene (Klesklyper for rekkerør) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 29.November.2002 Link til dette innlegget Svart 29.November.2002 Slettes ikke flaut Harald. Jeg kjøpte en hel bråte på Maritim for 2 år siden og tapet av klær/håndklær har gått drastiskt ned. Jeg har 33mm syrefast rekke og klesvaska sitter som støpt. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 29.November.2002 Link til dette innlegget Svart 29.November.2002 Eh.....Jeg kunne jo spurd kona og, men.....Hvordan vasker man klær ombord??? Bio-Tex, I Gjestehavn, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 29.November.2002 Link til dette innlegget Svart 29.November.2002 Ja...begge deler. Vi er ofte på tur i opptil 5-6 uker av gangen, og da sier det seg selv at en må få unna noe skittentøy i ny og ne. Det meste ordnes med Bio-tex ombord, men det er klart det er greit å få vaska i maskin og tørka i trommel i ei gjestehavn. Eneste bakdelen er at de fleste plasser med vaskemuligheter gjerne fokuserer bare på fellesferien og holder stengt før og etter. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 29.November.2002 Link til dette innlegget Svart 29.November.2002 Har ikke prøvd det selv men bare lest om det: Vasken pyttes i en plastbeholder med vann og vaskemiddel før man kaster loss. Denne tønna fester man ordentlig til pulpiten. Når man ankommer neste havn har tønna blitt ristet så det holder og vasken tenger bare skyll og tørk. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 2.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2002 Takk for svarene !! Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Per Atle Svart 2.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2002 Andreas: Vasken pyttes i en plastbeholder med vann og vaskemiddel før man kaster loss. Denne tønna fester man ordentlig til pulpiten. Når man ankommer neste havn har tønna blitt ristet så det holder og vasken tenger bare skyll og tørk. Standard turløsning for MC også, avhengig av hvor "remote" du er. Funker flott på en kjerrevei med offroader, ikke så veeeeldig bra med Goldwing nedover Autobahn..... På samme måte tror jeg resultatet vil blitt noe anderledes mellom en planer i litt sjø og snekka på tur.... Anbefaler uansett å utstyre tønna med lokk... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.