Jump to content

Skorgenes 445 sonic (bilder)

isbjorn

Recommended Posts

Skorgenes Sonic 445.

For alle som ønsker plass og elegant komfort.

I Skorgenes Sonic 445 har vi lagt vekt på tidløs eleganse og håndverksmessige detaljer. Båten har romslig salong med teakdekke og stor skyvedør til akterdekk. Fordekk har god plas til soling. Stor flybridge med buet sofa og bord med integrert kjøleskap. Båten har tre doble kabiner og et king size bad med eget dusjavlukke. Store garderober.

Tekniske spesifikasjoner

Lengde: 13.50 LOA

Bredde: 4.20 m

Dybde: 1,05

Vekt ca: 11000 kilo

Diesel: 1200 liter

Vann: 400 liter

Septik: 300 liter

Skrog CE-merke B

Materiale: Håndlaget Divinicell Glassfiber

Passasjerer: 12

Båt inkludert utstyrspakke: Standard

Pris: Kr 4 346 875,00

Targabøyle i rustfritt stål

Sidepropell fremme 6 hk

Landstrøm med lading

Lexan rundt Flybridge sider og bak

Flatskjerm TV i salong 20"

Blått lys under SONIC 375 Logo

Lys mellom tappetrinn opp til flybridge

Salong tak med lysdioder

Salong tak laget med høyglans overflate

Isolasjon under hele båt gulvet

Salong myke stoff tekstiler

Intregert stressless fra Ekornes

Kjøleskap

Flatskjerm TV i salong 20

Radio med CD

2 høyttaler i Salong

Dusj på akterdekk

Varmtvanssbereder (50 ltr.)

Gass ovn

Micro ovn

Kjøleskap

Vaske maskin

Vannslange med uttak til spyling av

motor rom og båt

Velg motor Standard båt med twin motor Cummins 425 , med fast aksling Kr 4 346 875,00

Edited by isbjorn (see edit history)
  • 8 months later...
Gå inn på skorgenes.no å se bildan av båten som får Nord West 420 til å se ut som den er laget i forrige århundre!!

Vel det er din mening, selv foretrekker jeg de klasiske linjene til Nord Westene. Er vel ikke uten grunn at den er kåret til årets båt 2 år på rad i Europa.

Personlig så synes jeg Nord West 420 er finere enn Skorgenes 445.... Jeg liker de klassiske linjene som Nord West har og ikke disse "buete" vinduene/designet som en del nymotens båter har...

Smaken er som baken.... :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

En moderne og fin båt. Prismessig kommer den ut omtrent som en NordWest 420 ser det ut som om man spekker de omtrent tilsvarende - begge ender på rundt 5mill+ med Zeus/IPS. Hadde vært spennende å se disse to båtene testet mot hverandre.

Jeg sliter litt med å få oversikt over båten på bildene. Hvor mange lugarer er det i båten?

Det var en flott båt, ikke mulig og si noe annet,

men hvem som er finest/best av NW 42 og Skorgnes, vet ikke jeg,

men her kommer vel smaken inn tenker jeg og personlig mening om hva man liker/passer den enkelte best.

Legger forøvrig med noe jeg sakset fra hjemme siden deres:

Fred. 14.nov - Dagens båt marked!

Vi i Skorgenes ser det som viktig ovenfor våre kunder å berolige dere med at det er ingen fare for at vi skal lide samme skjebne som en del båtprodusenter gjør i disse dager. Vi har fått endel bekymringstelefoner i dag p.ga mediaoppslag i dagens aviser.

Vi kan forsikre dere om at vår produksjon går som normalt, vi har ikke permittert noen i arbeidstokken, og kommer heller ikke til å gjøre det slik som ordrereservene våre er i dag. Grunnen til at vi ikke havner i samme situasjon, er at vi i 2007 regulerte vår produksjon i henhold til markedet, og vi har ikke overprodusert i forhold til etterspørsel.

Dette gjør at vi står solid forankret i en utfordrene og spennende tid.

Vi kommer med vår nye modell Nordic 395 i starten av 2009. Avduking vil bli på en av de første messene i 2009. Dette blir en fantastisk båt med stort akterdekk, 3 doble lugarer, mange nye finesser som også er på flaggskipet 445. Vi planglegger fabrikkbesøk andre helg i januar 2009, ta gjerne kontakt om du ønsker å være med, eller for å få mer informasjon om turen.

Vi vil i hovedsak levere følgende båttyper i 2009: Nordic 350, Nordic 395 og Sonic 445.