Jump to content

Verktøy for å ta av propell på Bravo3


Rotax

Recommended Posts

Jeg tok i høst av drevet på båten (Bravo 3). Hadde planer om å skru av propellene og smøre opp aksel + generell inspeksjon. Fikk først en overaskelse når jeg så at den ytterste mutteren hadde en dim på 36 mm. Reiste til Biltema og kjøpte en pipe og av med den første propellen. Da kom neste overaskelse. Neste propellmutter har en dim på 70 mm (!). Hvor i alle dager kan man få tak i en fastnøkkel med denne dim ? Er det noen som vet om det finnes noen spesialverktøy fra Mercruiser på dette, eller må man gå til anskffelse av skikkelig industriverktøy her? :headbang: Pga. dårlig tid, la jeg bare drevet i kjelleren med propellen på i høst, men nå må jeg nok begynne å tenke på dette igjen. :sailing::sailing:

Link to post
Share on other sites

Brukte en egen pipe til denne mutteren, denne var original fra Mercruiser.

Bestod av et rør som var "banket" til pipefasong i enden.

Så med en blåselampe, rørstump og en løs mutter i rett dim, lager du denne selv....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...