Rotax Startet 1.Mars.2008 Del på Facebook Startet 1.Mars.2008 Jeg tok i høst av drevet på båten (Bravo 3). Hadde planer om å skru av propellene og smøre opp aksel + generell inspeksjon. Fikk først en overaskelse når jeg så at den ytterste mutteren hadde en dim på 36 mm. Reiste til Biltema og kjøpte en pipe og av med den første propellen. Da kom neste overaskelse. Neste propellmutter har en dim på 70 mm (!). Hvor i alle dager kan man få tak i en fastnøkkel med denne dim ? Er det noen som vet om det finnes noen spesialverktøy fra Mercruiser på dette, eller må man gå til anskffelse av skikkelig industriverktøy her? Pga. dårlig tid, la jeg bare drevet i kjelleren med propellen på i høst, men nå må jeg nok begynne å tenke på dette igjen. Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 1.Mars.2008 Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 Kjøp den største rørtangen på biltema!! Vi bruker den og den fungerer topp! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.Mars.2008 Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 Brukte en egen pipe til denne mutteren, denne var original fra Mercruiser. Bestod av et rør som var "banket" til pipefasong i enden. Så med en blåselampe, rørstump og en løs mutter i rett dim, lager du denne selv.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Skuta Svart 1.Mars.2008 Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 Jeg bruker også rørtang fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 1.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 Takk for tilbakemeldinger. Ser ut til at jeg må anskaffe meg en rørtang. Får man trukket denne hardt nok til igjen med rørtang? Ser på nettet at denne mutteren skal trekkes til med et moment tilsvarende 136N-m? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.