Røvern Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Hei. Har en "dings" som jeg tror er båt-relatert. Noen som vet hva det kan være? Quote Link to post
avmønstret5 Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Fustasjeoppheng m/etterbrenner. Quote Link to post
Røvern Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 Den er merket med "FMM" og "FR.STAD". Quote Link to post
Røvern Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 Takker for svar! Noen som vet hva slags motor den er til. Hva står FMM for? Quote Link to post
Joerg Becker Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 (edited) FMM: Fredrikstad Montering og Metallstøperi (FMM) laget en forgasser som lignet mye på den amerikanske Schebler-forgasseren. FMM leverte forgassere til mange produsenter også utenfor Fredrikstad-distriktet. Klikk her. Obs: serveren er træg, vent litt. Jørg Edited March 1, 2008 by Joerg Becker (see edit history) Quote => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Røvern Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 Takker for supert svar! Her fikk jeg jo vite allt jeg trengte å vite faktisk! FMM:Fredrikstad Montering og Metallstøperi (FMM) laget en forgasser som lignet mye på den amerikanske Schebler-forgasseren. FMM leverte forgassere til mange produsenter også utenfor Fredrikstad-distriktet. Quote Link to post
Joerg Becker Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 (edited) Lykke til videre med skattejakten. Jørg Edited March 1, 2008 by Joerg Becker (see edit history) Quote => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Storø Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Vi hadde en Ancasnekke med 6 hk Sleipner motor fra 1930 årene som hadde en slik forgasser. Ikke særlig samarbeidsvillig sak må jeg si. Quote Link to post
Røvern Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 Artig alikevel...... En kuriositet er jo at den er ubrukt!! Quote Link to post
Recommended Posts