880 Startet 1.Mars.2008 Del på Facebook Startet 1.Mars.2008 Er i ferd med å bestille ny RIB til moderskipet. Denne blir på ca 250 cm om med max motor 8 hk. Finner lite av brukte motorer på nettet og vurdere derfor å kjøpe helt ny. Vil ha en så lett motor som muligt, derfor vurderer jeg 2 takter mens de ennu er å få kjøpt. Men er det noen motorer som er "trimmbare" på en enkel og rimelig måte ?? Min tanke er kjøpe en mindre motor som kan trimmes opp til ca. 8 hk. Dette vil vel kunne spare vekt og kroner ?? Noen tips. om hvilken motor jeg bør vurdere :confused: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
knutza Svart 1.Mars.2008 Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 (redigert) Her selv meget god erfaring med en 5 hk Tohatsu. Rimelige motorer og svært driftsikker. Selv med innebygd tank er den helt grei å håndtere Den enkleste måten å trimme på er å fjerne "plomberingen" eller bytte av forgasser (på de motorene som er "nedtrimmet"). Se her og her Redigert 1.Mars.2008 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 1.Mars.2008 Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 vi har en 5hk mercury 2005 mod på en aqacuic 265,vi synest dette er litt for liten motor,kommer nok til og bytte til en 8hk Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 1.Mars.2008 Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 (redigert) Er i ferd med å bestille ny RIB til moderskipet. Denne blir på ca 250 cm om med max motor 8 hk.Finner lite av brukte motorer på nettet og vurdere derfor å kjøpe helt ny. Vil ha en så lett motor som muligt, derfor vurderer jeg 2 takter mens de ennu er å få kjøpt. Men er det noen motorer som er "trimmbare" på en enkel og rimelig måte ?? Min tanke er kjøpe en mindre motor som kan trimmes opp til ca. 8 hk. Noen tips. om hvilken motor jeg bør vurdere :confused: Hei , tror det beste er å kjøpe en 8 hk , da det i mange tilfeller koster litt å bytte forgasser, dyser etc. på motorer med mindre hk. Tilbudet på nye 2 taktere er minkende, så du bør nok være kjapp. Se link: http://pal.finn.no/pal/boat1/boat/object?f...t=67&page=2 http://pal.finn.no/pal/boat1/boat/object?f...t=67&page=2 Denne veier kun 26 kg. Lykke til. P.S. Er også å få med kort stamme. Redigert 1.Mars.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Har sett på disse, bedt om pris levert Bergen. Ser at på Ebay selges Tohatsu som Nissan Marine Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Mouche Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Tohatsu = Nissan! Har selv en 18hk Tohatsu 2-takter og meget fornøyd med den, en ordentlig to-takter! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lingefan Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Yamaha 6hk kan enkelt trimmes til 8hk. Så jeg ville ha gått for den. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
chagall Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Hei , når det gjelder Tohatsu 6 hk og oppgradering til 8 hk , må man skifte forgasser. Koster ca: 2000,- Ellers enig med `Mouche`, Tohatsu og Nissan er identiske. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Yamaha 6hk kan enkelt trimmes til 8hk. Så jeg ville ha gått for den. Hvor enkelt ??? Eller som nevnt her, bytte av forgasser.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Lingefan Svart 2.Mars.2008 Del på Facebook Svart 2.Mars.2008 Er det ikke som på Yamaha 9.9 og 15hk da? Der er det bare å bytte "gasspinnen" slik at man får gasset "helt ut". Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
880 Svart 22.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Så er påhengeren innkjøpt, Tohatsu 2005 modell, ser helt ny ut og lite brukt. Kostet 8' lapper. Tok båt tur til Leirvik på Stord for å hente denne, nydelig tur med sol fra klar himmel blikkstille på sjøen, herligt å kunne ligge å cruise i 30 knop. I følge manualen er denne motoren identisk til 9,8 hesteren. Noen som hvet hvordan man tuner denne opp Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
harry92 Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 du kan få tak i en 8 hk yamaha den er grei den Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 har en 9,8 hester selv. veldig stødig motor. dreiv med same forskninga som du når jeg skulle kjøpe foe en stund siden. ble aldri helt klok på det. har motoren på en lten silver marine gummibåt. hakket for kraftig. Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Vi har hatt yamaha i alle (11) år, 6 hk og 9,9 hk. Aldri noe trøbbel. TOPP!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.