Polar 310 Startet 1.Mars.2008 Del på Facebook Startet 1.Mars.2008 (redigert) Kan noen anbefale et verksted ? Tror toppakningen har gått på min 4,2 D-Tronic ? I området Drøbak-Horten- Moss -Drammen Redigert 1.Mars.2008 av Polar 310 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.Mars.2008 Del på Facebook Svart 1.Mars.2008 Dette klarer du sikkert selv. Rett verktøy, ny pakning(er) nye strekkbolter, levere toppen inn for sjekk og litt tid foran pc'en der du er logget inn på båtplassen får å få hjelp på dine spørsmål :yesnod: Har gjort denne jobben noen ganger på div. motorer og er ikke noe hokus pokus... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Arve Svart 3.Mars.2008 Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Litt lenger sør kan jeg trygt anbefale Fredrikstad marineservice. Seriøst verksted/innehaver med oppdaterte mekanikere. Har samme d-tronic som deg og har hatt den til stor rep på samme verksted. Anbefales. Tlf. 69329660. Spør etter Ragnar (innehaver). Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 3.Mars.2008 Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 (redigert) Kan noen anbefale et verksted ? Tror toppakningen har gått på min 4,2 D-Tronic ? I området Drøbak-Horten- Moss -Drammen Prøv Bakken Motor i Drammen. Tlf. 32260180. Velkommen til BP forresten. Redigert 3.Mars.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 3.Mars.2008 Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Hva er problemet med motoren? Er du sikker på at topp pakninger har røket? På en vanlig 4.2L motor er det to stk pakninger og hver dekker tre sylindre. Et nytt pakning sett til topper koster ca 4500 inkl mva i Norge. Unødig utgift om det ikke er pakning. Boltene skal trekkes til med riktig moment, har du prøvet det? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Polar 310 Svart 3.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2008 Hei 880 ! Har skrudd så mye opp igjennom årene, så når vi kjøpte denne så regnet jeg med "problemfrie" år fremover. Så det får være siste løsningen. Hei Arve! takker for tipset og tar en telefon dit i morgen. Hei Chagall ! Var i kontakt med Bakken i dag, de reparere ikke Mercruiser selv. Men bruker en Kent som driver for seg selv, han var tilfeldigvis der når jeg ringte og vi fikk en hyggelig prat. Så lovte han å ringe tilbake utpå dagen for å avtale tidspunkt for å se på jobben, og siden har ikke jeg hørt noe. Mulig det er noe feil med meg, men jeg begynner å bli grundig lei av folk som sier de skal ringe tilbake og ikke gjøre det, i forskjellige situasjoner. Så jeg er forsatt på leit etter et seriøst verksted. Har gearkasse på motoren, i boken som fulgte med står bare drev beskrevet, er det noen som vet hvilken type gearolje som brukes ? Ble fortalt at det har været brukt forskjellig, fra vanlig gearolje, automatolje til motorolje og det skiller på motor/gearkassenummer. ? Hilsen Bjørn G. Takker for velkommen i BP, bruker litt tid på å bli kjent med hvordan forumet fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 4.Mars.2008 Del på Facebook Svart 4.Mars.2008 Hei Polar 310, trodde Bakken reparerte Mercruiser også, når han selger dem , men sånn er det. Kom over denne web siden til Holmen Yachtværft, som sier de reparerer Mercruiser. Ser ut som et seriøst firma. http://www.holmenyachtverft.no/hXGYAUwlbQX-.9.idium Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.