Jump to content

Godt Mercruiser verksted

Polar 310

Recommended Posts

Dette klarer du sikkert selv. Rett verktøy, ny pakning(er) nye strekkbolter, levere toppen inn for sjekk og litt tid foran pc'en der du er logget inn på båtplassen får å få hjelp på dine spørsmål :yesnod: :yesnod: :yesnod:

Har gjort denne jobben noen ganger på div. motorer og er ikke noe hokus pokus...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Hva er problemet med motoren?

Er du sikker på at topp pakninger har røket?

På en vanlig 4.2L motor er det to stk pakninger og hver dekker tre sylindre.

Et nytt pakning sett til topper koster ca 4500 inkl mva i Norge.

Unødig utgift om det ikke er pakning.

Boltene skal trekkes til med riktig moment, har du prøvet det?

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Hei 880 !

Har skrudd så mye opp igjennom årene, så når vi kjøpte denne så regnet jeg med "problemfrie" år fremover. Så det får være siste løsningen.

Hei Arve!

takker for tipset og tar en telefon dit i morgen.

Hei Chagall !

Var i kontakt med Bakken i dag, de reparere ikke Mercruiser selv. Men bruker en Kent som driver for seg selv, han var tilfeldigvis der når jeg ringte og vi fikk en hyggelig prat. Så lovte han å ringe tilbake utpå dagen for å avtale tidspunkt for å se på jobben, og siden har ikke jeg hørt noe. Mulig det er noe feil med meg, men jeg begynner å bli grundig lei av folk som sier de skal ringe tilbake og ikke gjøre det, i forskjellige situasjoner. :sad: Så jeg er forsatt på leit etter et seriøst verksted.

Har gearkasse på motoren, i boken som fulgte med står bare drev beskrevet, er det noen som vet hvilken type gearolje som brukes ? Ble fortalt at det har været brukt forskjellig, fra vanlig gearolje, automatolje til motorolje og det skiller på motor/gearkassenummer. ?

Hilsen Bjørn G. Takker for velkommen i BP, bruker litt tid på å bli kjent med hvordan forumet fungerer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...